Volkswagen po veľkej afére s naftovými motormi kompletne zmenil svoj prístup k automobilom a jeho nové vedenie stvorilo celkom nový rad vozidiel budúcnosti. Tvorcovia radu týchto automobilov úplne vystúpili z bežných konzervatívnych štruktúr a stvorili rad elektrických áut, ktoré vyzerali inak ako všetky štandardné modely značky.
Neboli však z celkom nového cesta, Volkswagen využil maximum vlastného know-how a aj keď autá vyzerali inak, vždy boli do istej miery spojené s tými spaľovacími. Modely z rodiny ID. teraz čaká nová éra. Éra, ktorá už v podstate začala zopár rokov vzad. Éra postupného zbližovania s pôvodným modelovým radom. Najprv to šlo nebadane cez dizajn, no teraz to pôjde aj celkom zreteľne prostredníctvom názvov.
ID. Polo, po ňom ďalší
Práve štartujú sprievodné akcie i samotné podujatie IAA Mobility v Mníchove. Na toto podujatie si Volkswagen predstavil premiéru dvojice zatiaľ maskovaných modelov, ktoré vychádzajú z konceptu ID. 2all. Auto zvané ID.2 má byť základom revolúcie v oblasti elektromobility od nemeckého koncernu. Má totiž priniesť elektromobilitu do sfér cenoviek pod 25-tisíc eur.

Audi Concept C - nástupca športových Audi je na ceste. Ukazuje nový dizajn značky - FOTO
Práve táto hranica je vo všeobecnosti považovaná za kľúčovú k odomknutiu sŕdc mainstreamových zákazníkov. Stále to nebude elektromobilita pre všetkých, tam má smerovať ID.1 s cenou pod 20-tisíc eur, no od malých áut si dnes už len málokto sľubuje extra veľké predaje, takže… No a teraz je jasné, že ID.2all sa bude volať ID.Polo podľa vzoru kompaktného hatchbacku Polo.
Čože je to päťdesiatka a čože je to ID.Cross?
Volkswagen Polo je na svete takmer presne 50 rokov. Malý hatchback zo segmentu B prišiel na svet v roku 1975 a jeho elektrická verzia sa verejnosti ukáže v roku 2025. To model Volkswagen T-Cross je na svete podstatne kratšie. Produkcia začala v roku 2018 a rovnako ako súčasné Polo, aj T-Cross je už za štandardným šesťročným generačným cyklom. No to dnes čaká mnoho spaľovacích modelov, keďže ich ďalší vývoj je pomalší vzhľadom na peniaze odtekajúce najmä k elektromobilite.

Volvo XC70 je späť: v novej podobe a s dojazdom 1200 km – FOTO
Aj T-Cross skôr než by spoznal svoju druhú generáciu, získa elektrickú alternatívu. Kompaktný crossover, či skôr malé SUV zo segmentu B má možno ešte väčší predajný potenciál ako model s karosériou hatchback a to aj v prípade elektrického pohonu. Elektrická alternatíva k modelu T-Cross sa bude volať Volkswagen ID. Cross a jeho koncept uvidia ako prví návštevníci podujatia IAA Mobility v Mníchove a následne celý svet. Sériový model vychádzajúci z prichádzajúceho konceptu má prísť budúci rok.
ID. Polo GTI a technika
Koncept ID.2all mal na dĺžku 4050 mm, rovnako ako súčasné Polo. Šírku si písal na úrovni 1812 mm, rázvor mal 2600 mm. To pritom naznačuje, že aj keď má byť ID.2all, respektíve ID.Polo elektrickým kolegom pre spaľovacie Polo, jeho vnútorný priestor bude výrazne väčší ako pri Pole a skôr sa bude dať porovnať so súčasným Golfom. Model pri svojom predstavení má mať aj športovo ladenú verziu, no narozdiel od súčasných elektromobilov značky si má osvojiť pohon prednej nápravy a ani športový model to nemá mať iné.
Výkon by mal byť vyšší než v prípade “štandardnej” bohato vybavenej verzie, ktorá mala pri premiére 166 kW (225 k). V konceptuálnej podobe ID.2all ponúkal dojazd 450 km podľa cyklu WLTP, čo v preklade znamená vyše 300 km v každom počasí a zhruba 270 km a viac na diaľnici. Vzdušnú kabínu naznačujú aj obrázky pôvodného konceptu. Nové ID.Polo by si malo priniesť dva veľké displeje, minimum ovládacích prvkov, no dnes už rozšírený kombinovaný otočný ovládač na stredovom tuneli.

Nový Volkswagen T-Roc: úspornejší, sofistikovanejší a vyspelejší - VIDEO, FOTO
K tomu šikovné riešenia v kabíne vrátane nabíjačky skrytej pod zadnými sedadlami a kufrom s objemom až 490 litrov. Absencia spaľovacieho motora pod prednou kapotou a všetky komponenty súvisiace s pohonom v spodnej časti auta tak majú priniesť výhody aj do segmentu kompaktných áut. O koncepte modelu ID.Cross zatiaľ veľa nevieme, no ak pôjde rozmerovo rovnakým smerom ako ID.Polo (v šľapajách svojho spaľovacieho alterega) jeho dĺžka by mala byť niekde na úrovni 4,1 metra.