Model je súčasťou tzv. Plánu S, ktorý hovorí o zväčšovaní ponuky elektrifikovaných a čisto elektrických automobilov značky v Európe. Model s celkovou dĺžkou 4610 mm, výškou 1675 mm, šírkou 1875 a rázvorom 2750 mm patrí medzi väčšie elektromobily v nižšej strednej triede.
Aj keď si automobil pýta svojou stavbou označenie SUV, vzhľadom na nižšiu svetlú výšku je to skôr crossover podobne ako prakticky každé elektrické SUV v tomto segmente (svetlosť 167 mm). Relatívne hranatý dizajn, ktorý je svojim spôsobom väčšou obdobou už známeho elektromobilu EV3 ponúka bohatú priestorovú ponuku pre posádku i pre batožinu.
V zadnom kufri nájdete 566 litrov podľa VDA metódy, ktoré po sklopení operadiel v druhom rade môže narásť na 1650 litrov. Napriek využívaniu pohonu predným elektromotorom má EV5 aj predný kufor s objemom 44,4 litra. Čo je akurát dosť na odloženie káblov obvykle zavadzajúcich v kufri.
Parametre a schopnosti
EV5 pre Európu má medzi kolesami batériu s kapacitou výhradne 81,4 kWh (chémia NMC) pre všetky výbavové stupne. Dojazd na jedno nabitie kolíše v závislosti od obutia od 505 (GT Line 19-palcové disky) k 530 km (18-palcové disky).
Nabíjací výkon je AC/DC 11/150 kW, takže z 10 na 80% zrýchli za nejakých 30 minút. Z 0 na 100 km/h toto SUV dokáže vďaka 160 kW motoru s krútiacim momentom 295 Nm zrýchliť za 8,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil na 165 km/h a maximálnu hmotnosť prívesu na 1200 kg.

Nissan Sakura so šiltovkou je EV, ktoré netreba nabíjať. Môže za to práve výsuvný šilt - FOTO
Model okrem priestrannej kabíny ponúkne aj vysokú úroveň bezpečnosti zastúpenú pokročilými ADAS systémami vrátane nového adaptívneho tempomatu verzie 2, ktorý zvládne okrem iného zastaviť vozidlo v prípade, že vodič prestane reagovať. Model tiež budú môcť zákazníci odomykať prostredníctvom spárovaných smart zariadení, ponúkne širokouhlý displej postavený kombináciou 12,3 palcového digitálneho prístrojového štítu, rovnako veľkého displeja v strede a 5,3 palcového displeja na ovládanie vzduchotechniky.
Medzi ďalšie osadené technológie patrí V2L s výkonom 3,6 kW, tiež V2G pre prípadnú pomoc sieti (stabilizácia siete prostredníctvom batériových elektromobilov), keď to bude v krajinách schválené. V kabíne nájdete vysoký podiel eko materiálov i recyklovaných vláken.




