Kia EV5 vyzve Enyaq. Má mať všetko, čo vyžaduje moderný Európan – FOTO

EV5-ka je čisto elektrický automobil, ktorý sa v Číne dostal na výrobnú linku ešte v roku 2023 ako produkt spoločného závodu Kie a skupiny Jiangsu Yueda.
Kia ev5_15.jpg
Kia EV5 ako ďalší z radu elektrických modelov značky. Foto: Kia

Model je súčasťou tzv. Plánu S, ktorý hovorí o zväčšovaní ponuky elektrifikovaných a čisto elektrických automobilov značky v Európe. Model s celkovou dĺžkou 4610 mm, výškou 1675 mm, šírkou 1875 a rázvorom 2750 mm patrí medzi väčšie elektromobily v nižšej strednej triede.

Aj keď si automobil pýta svojou stavbou označenie SUV, vzhľadom na nižšiu svetlú výšku je to skôr crossover podobne ako prakticky každé elektrické SUV v tomto segmente (svetlosť 167 mm). Relatívne hranatý dizajn, ktorý je svojim spôsobom väčšou obdobou už známeho elektromobilu EV3 ponúka bohatú priestorovú ponuku pre posádku i pre batožinu.

V zadnom kufri nájdete 566 litrov podľa VDA metódy, ktoré po sklopení operadiel v druhom rade môže narásť na 1650 litrov. Napriek využívaniu pohonu predným elektromotorom má EV5 aj predný kufor s objemom 44,4 litra. Čo je akurát dosť na odloženie káblov obvykle zavadzajúcich v kufri.

Parametre a schopnosti

EV5 pre Európu má medzi kolesami batériu s kapacitou výhradne 81,4 kWh (chémia NMC) pre všetky výbavové stupne. Dojazd na jedno nabitie kolíše v závislosti od obutia od 505 (GT Line 19-palcové disky) k 530 km (18-palcové disky).

Nabíjací výkon je AC/DC 11/150 kW, takže z 10 na 80% zrýchli za nejakých 30 minút. Z 0 na 100 km/h toto SUV dokáže vďaka 160 kW motoru s krútiacim momentom 295 Nm zrýchliť za 8,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil na 165 km/h a maximálnu hmotnosť prívesu na 1200 kg.

Model okrem priestrannej kabíny ponúkne aj vysokú úroveň bezpečnosti zastúpenú pokročilými ADAS systémami vrátane nového adaptívneho tempomatu verzie 2, ktorý zvládne okrem iného zastaviť vozidlo v prípade, že vodič prestane reagovať. Model tiež budú môcť zákazníci odomykať prostredníctvom spárovaných smart zariadení, ponúkne širokouhlý displej postavený kombináciou 12,3 palcového digitálneho prístrojového štítu, rovnako veľkého displeja v strede a 5,3 palcového displeja na ovládanie vzduchotechniky.

Medzi ďalšie osadené technológie patrí V2L s výkonom 3,6 kW, tiež V2G pre prípadnú pomoc sieti (stabilizácia siete prostredníctvom batériových elektromobilov), keď to bude v krajinách schválené. V kabíne nájdete vysoký podiel eko materiálov i recyklovaných vláken.

Firmy a inštitúcie: Škoda Auto

Ďalšie k téme