Twingo 2026 – Z Francúzska cez Šanghaj až do Slovinska
Na vývoji vozidla, ktorý bol skrátený o polovicu v porovnaní s inými autami sa vo veľkej miere podielalo čínske vývojové centrum v meste Šanghaj. Výroba bude následne prebiehať v závode v Slovinsku. Automobil tak stojí na elektrickej platforme AmpR Small, na ktorej stojí aj Renault 5, no využíva baterku s technikou CATL a kompaktný elektromotor s čínskou konštrukciou.

Mercedes priviezol novú triedu GLC na Slovensko: generačný posun je zrejmý - FOTO
Dizajn vozidla má jednoznačne pripomínať prvú generáciu modelu. Vystihovať by ho mali slová ako veselá bublina, energická bublina. Auto má vyslovene usmiaty kukuč, či ak chcete odborne: má dizajn prednej časti, ktorý môže pripomínať usmiatu tvár. Podobný dizajn LED svetiel s polmesiacom možno vidieť aj na zadnej časti. Ďalšou dôležitou vecou dizajnu bol okrem úsmevu aerodynamický odpor. Ten ovplyvňuje najmä zakrytovanie podvozku, pričom koeficient CdA je 0,656.
Parametre
Model má na dĺžku 3,79 metra, čo znamená, že bezpečne kotví v európskom najmenšom segmente A – mestské vozidlo. Rázvor má 2,49 metra, pričom kolesá môžu mať rozmer až 18 palcov, čo je pri takom malom aute relatívne neobvyklé. Predný elektromotor ponúkne 60 kW (82 k), krútiaci moment je 175 Nm. Maximálna rýchlosť je 130 km/h, mestskú dynamiku zabezpečí zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 3,85 s.

Honda Prelude prichádza. Hybridné športové kupé chce radosť z jazdy previesť do novej doby – FOTO
Batéria má využiteľnú kapacitu 27,5 kWh, čo by drobcovi malo stačiť na 263 km WLTP dojazdu. Aby auto udržalo obdobný dojazd aj počas zimných mesiacov, k dispozícii je aj predvýhrev vozidla cez apku My Renault podobne ako pri väčších vozidlách. Model má k dispozícii štandardné AC nabíjanie s výkonom 6,6 kW, no je možné maximálny výkon zvýšiť na 11 kW, pričom aj malá baterka znesie nabíjanie na DC nabíjačke s výkonom do 50 kW.
Drobec pritom disponuje pokročilými funkciami ako V2L a aj V2G, čo znamená, že k autu možno pripojiť elektrické spotrebiče s výkonom do 3,7 kW a zároveň môže byť baterka automobilu využitá v prospech stability siete na krátkodobý odber. Model ponúkne veľmi slušnú kapacitu batožinového priestoru – 360 litrov (resp. 305 dm3 podľa VDA), čo je objem patriaci skôr k väčším vozidlám. Hmotnosť automobilu je 1200 kg.
Asistenčné systémy a doplnkové služby
Model bude dostupný v dvoch výbavových stupňoch – Evolution a Techno. Výkonnejšie nabíjanie pritom bude dostupné pre obe výbavy. Auto má 7-palcový digitálny prístrojový štít a 10-palcový centrálny displej infotainmentu, ktorý v prípade Techno výbavy obsahuje OpenR Link systém s Google službami vrátane Google Máp i obchodu Google Play a asistenta menom Reno.

Seat osviežil svoje mestské modely. Nový dizajn, nové detaily, hodnotnejšie materiály - FOTO
K Techno výbave patrí tiež 24 dostupných ADASov, adaptívny tempomat, automatická klimatizácia, elektrické zrkadlá, bezkľúč, cúvacia kamera a audio so šiestimi reprákmi. Nižšia výbava Evolution má všetky základné asistenčné systémy, parkovacie senzory vzadu i manuálnu klimatizáciu. Model má v základe 6 airbagov. Prvýkrát je auto spojené s 2GB mesačným dátovým balíčkom na prvé tri roky zdarma, čo stačí na 40 hodín počúvania audia, alebo tri hodiny sledovania videa, pričom užívatelia si môžu zvoliť aj vyššie balíky.
