Honda Prelude prichádza. Hybridné športové kupé chce radosť z jazdy previesť do novej doby – FOTO

Honda Prelude nie je len také hocaké meno z archívu. Je to meno silné, meno za ktorým sa skrýva veľký kus histórie.
Honda’s all new Prelude e:HEV sports coupe
Honda Prelude so svojím modelom 6. generácie ponúka hybridnú sústavu bez potreby nabíjať. Foto: Honda.

Coupe skrývajúce techniku dvoch Civicov

Keď sa pozrieme na parametre a detaily vozidla, uvedomíme si, že ide vlastne o auto s vlastnou karosériou, ktoré pod plechmi skrýva hybridný systém odvodený od súčasného modelu Civic a podvozok odvodený od končiaceho Civicu Type R. K tomu patrí balík asistenčných systémov a technológií konektivity ako Honda Sensing a ďalšie.

Pohonná sústava poháňajúca tradične prednú nápravu pozostáva z 2,0 litrového štvorvalcového VTEC-u kombinovaného s elektromotormi, pričom ten trakčný je dodávaný s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom na úrovni 315 Nm. Motor s priamym vstrekovaním pracuje v úspornom Atkinsonovom cykle a primárne dobíja 72-článkovú lítiovo-iónovú baterku. Systémový výkon stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 188 km/h.

Honda’s all new Prelude e:HEV sports coupe
Honda Prelude so svojím modelom 6. generácie ponúka hybridnú sústavu bez potreby nabíjať. Foto: Honda.

Toto 4,5 metrové kupé vďaka systému virtuálneho radenia S+ Shift simuluje prítomnosť 8-stupňového automatu, ktorý sa ovláda pádlami pod volantom. Systém upravuje otáčky a ťah pohonnej sústavy podľa aktuálne „zaradeného” stupňa a to aj keď motor s kolesami nie je spojený. Spojenie existuje len pri vyšších diaľničných rýchlostiach prostredníctvom uzamykateľnej spojky.

Model má adaptívne tlmiče, asistenta agilnej jazdy (AHA) pre rýchlejšiu odozvu riadenia vyššiu stabilitu vozidla. Model má relatívne krátky rázvor 2605 mm a výšku len 1355 mm, takže auto bude nielen kompaktné ale aj ostré a zároveň ponúkne veľmi športový posed i nastupovanie.

Ďalšie k téme