BMW 3 E36 a E46
Výroba v domácom mníchovskom závode aj po rozširovaní výroby do ďalších častí sveta zostala tou najdôležitejšou a zároveň tou, v ktorej prichádzali inovácie ako prvé. Azda najväčšou historickou inováciou bola robotizácia. Pre druhú generáciu modelu bola postavená automatizovaná karosáreň, v ktorej podiel robotickej práce predstavova 90 percent. Hranice možného sa posúvali, výroba sa spresňovala a skvalitňovala postupne ďalej.

Najpredávanejší na Slovensku: Škoda Elroq. Tu sú 3 dôvody prečo kúpiť a 2 dôvody prečo radšej nekúpiť - FOTO
Zaviedlo sa práškové lakovanie, počítačom riadené vyrábanie motorov a ďalšie. Nakoniec prišiel čas na tretiu a po nej štvrtú generáciu modelu. Práve tretia generácia patrí do dnes k tým najpopulárnejším medzi fanúšikmi automobilov a aj zo štvrtej generácie, ktorá prestala schádzať z výrobnej linky ešte v roku 2004 sa na našich cestách zachovalo mnoho, často upravených kusov. Tretia i štvrtá generácia mali ako vlastné M3 verzie, tak verzie zvané Compact, Touring ale i sedan a coupe a cabrio. Zároveň to boli generácie s populárnymi naftovými a benzínovými motormi, výbornými jazdnými vlastnosťami a ikonickými tvarmi.
BMW 3 E90, F30, G20, G50
Prvý rad 3, ktorého výroba sa spustila aj v Číne bola práve generácia E90. Tá navždy vstúpila do histórie ako (zatiaľ) jediná s osemvalcovým srdcom pod prednou kapotou, ktoré dávalo silu modelu M3. Šiesta generácia zas bola jediná, ktorá ponúkala špecifickú karosériu Gran Coupe a prvá, ktorá už nemala v ponuke verzie coupe a cabrio, keďže tie prešli do nového radu 4.
Aktuálna siedma generácia s kódovým označením G20 sa vyrába v domovskom závode v Mníchove, v Číne a v Mexiku. I keď stále zostáva mimoriadne dôležitým modelom značky, čoraz viac zákazníkov presadá do SUV modelov, takže jej význam medzi generáciami postupne klesol. Budúci rok sa práve v Mníchove rozbehne výroba novej ôsmej generácie modelu (G50). Pôjde o druhé vozidlo z tzv. Neue Klasse vozidiel po už predstavenej iX3.




