Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS) vníma nový grafikon vlakovej dopravy na obdobie 2025/2026 pozitívne. Podľa asociácie ide vzhľadom na aktuálny stav železničnej infraštruktúry a rozsiahle výluky súvisiace s modernizáciou tratí o prijateľný kompromis.
Pozitívne hodnotenie
AROS oceňuje najmä ukončenie výluky v železničnom uzle Žilina a na trati Žilina – Čadca, čo bude mať priaznivý vplyv nielen na osobnú, ale aj na nákladnú železničnú dopravu.

ZSSK jazdí podľa nového grafikonu, priniesť má rýchlejšie diaľkové spojenia
Pozitívne hodnotí aj návrat vlakovej dopravy po približne dva a pol roku na trať Bánovce nad Ondavou – Humenné, kde došlo k modernizácii a elektrifikácii trate.
Pretrvávajúce problémy
Naďalej však podľa asociácie pretrvávajú vážne problémy na železničnej trati na Záhorí. Z dôvodu modernizácie a zvyšovania traťovej rýchlosti na 200 kilometrov za hodinu tam zostáva obmedzená kapacita pre osobnú aj nákladnú dopravu.

Rýchliky Urpín (Bratislava - Zvolen - Banská Bystrica a späť) čaká konečne zmena a skráti sa aj jazdná doba
Nedoriešeným problémom je podľa AROS aj úsek Bratislava – Komárno. Pre vysoký rozsah objednávky osobnej dopravy zo strany Ministerstva dopravy SR je prístup nákladných dopravcov do terminálu intermodálnej dopravy v Dunajskej Strede výrazne sťažený.
„Aj napriek tomu, že táto trať bola zaradená medzi strategické priority vlády SR, nebola doposiaľ zmodernizovaná a s rekonštrukciou sa nepočíta ani v najbližších rokoch,“ upozornila asociácia.

