Výstavba nových úsekov rýchlostných ciest R2 a R8 na hornej Nitre je plánovaná až po roku 2030. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva dopravy SR Jaroslava Kmeťa (nom. Sme rodina) tento región potrebuje kvalitnú cestnú infraštruktúru už teraz, preto prioritou budú kvalitné a bezpečné cesty prvej triedy.
Prioritou sú cesty prvej triedy
„Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pripraví štúdiu realizovateľnosti pre cestné úseky I/9 a I/64. V rámci nej sa zistí možnosť rozšírenia cestnej komunikácie a rekonštrukcia týchto úsekov. Ide o rýchle riešenie, ktoré vie výrazne riešiť kvalitu a priepustnosť hornonitrianských ciest,“ informoval na sociálnej sieti Kmeť.
Nitru a Bánovce môže spojiť rýchlostná cesta, je potrebné posúdenie ekonomickej efektivity
Tento rok sa podľa neho začne výstavba obchvatu Prievidze na ceste I/64. Zástupcovia ministerstva dopravy, NDS a Slovenskej správy ciest (SSC) o tom diskutovali s primátormi, starostami a poslancami obcí a miest hornej Nitry v Partizánskom.
Problémy s prípojmi
„Na základe informácie z Trenčianskeho samosprávneho kraja sa plánuje cyklomagistrála v celkovej dĺžke viac ako 60 kilometrov. Bude spájať Partizánske, Prievidzu a Handlovú. Projekt bude rozdelený do štyroch častí,“ priblížil Kmeť. Mesto Partizánske začne tento rok s výstavbou štyroch nových cyklotrás.
Čo bude s priamym spojením Nitry a Bratislavy? Nová trať nie je najlepšie riešenie, ale analytici majú iný nápad
Ľudí v hornonitrianskom regióne podľa štátneho tajomníka trápi aj to, že rýchliky z Prievidze do hlavného mesta od zavedenia nového grafikonu vlakovej dopravy nestoja v Bratislave na Hlavnej stanici, ale na stanici Nové Mesto.
„Mnohí využívajú toto vlakové spojenie na ďalšiu cestu do Prahy a zo stanice Nové Mesto tam nepremáva priamy spoj. Budem sa ale snažiť, aby sa zmena realizovala v čo najkratšej možnej dobe,“ prisľúbil Kmeť.