Výstavba nových úsekov rýchlostných ciest R2 a R8 na hornej Nitre je plánovaná až po roku 2030. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva dopravy SRJaroslava Kmeťa (nom. Sme rodina) tento región potrebuje kvalitnú cestnú infraštruktúru už teraz, preto prioritou budú kvalitné a bezpečné cesty prvej triedy.
Prioritou sú cesty prvej triedy
„Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pripraví štúdiu realizovateľnosti pre cestné úseky I/9 a I/64. V rámci nej sa zistí možnosť rozšírenia cestnej komunikácie a rekonštrukcia týchto úsekov. Ide o rýchle riešenie, ktoré vie výrazne riešiť kvalitu a priepustnosť hornonitrianských ciest,“ informoval na sociálnej sieti Kmeť.
Nitru a Bánovce môže spojiť rýchlostná cesta, je potrebné posúdenie ekonomickej efektivity
Tento rok sa podľa neho začne výstavba obchvatu Prievidze na ceste I/64. Zástupcovia ministerstva dopravy, NDS a Slovenskej správy ciest (SSC) o tom diskutovali s primátormi, starostami a poslancami obcí a miest hornej Nitry v Partizánskom.
Problémy s prípojmi
„Na základe informácie z Trenčianskeho samosprávneho kraja sa plánuje cyklomagistrála v celkovej dĺžke viac ako 60 kilometrov. Bude spájať Partizánske, Prievidzu a Handlovú. Projekt bude rozdelený do štyroch častí,“ priblížil Kmeť. Mesto Partizánske začne tento rok s výstavbou štyroch nových cyklotrás.
Čo bude s priamym spojením Nitry a Bratislavy? Nová trať nie je najlepšie riešenie, ale analytici majú iný nápad
Ľudí v hornonitrianskom regióne podľa štátneho tajomníka trápi aj to, že rýchliky z Prievidze do hlavného mesta od zavedenia nového grafikonu vlakovej dopravy nestoja v Bratislave na Hlavnej stanici, ale na stanici Nové Mesto.
„Mnohí využívajú toto vlakové spojenie na ďalšiu cestu do Prahy a zo stanice Nové Mesto tam nepremáva priamy spoj. Budem sa ale snažiť, aby sa zmena realizovala v čo najkratšej možnej dobe,“ prisľúbil Kmeť.