Nissan Sakura so šiltovkou je EV, ktoré netreba nabíjať. Môže za to práve výsuvný šilt - FOTO

Nissan však túto praktickú ochranu pred slnkom nielenže nainštaloval na auto ako prvý, najmä ju povýšil z módneho doplnku, či tienidla na praktický doplnok slúžiaci v prospech samotného automobilu.
Nissan_sakura_ao solar_14.jpg
Nissan Sakura so solárnym výsuvným šiltom. Foto: Nissan

Nissan nie je prvý, ale ani posledný so solárnymi panelmi na aute

Nissan panel navrhol tak, aby zapadal do dizajnu automobilu a zároveň, aby čo najmenej ovplyvňoval aerodynamiku automobilu. Sakuru so solárnymi panelmi si môžu pozrieť návštevníci tokijského autosalónu Japan Mobility Show 2025. Nissan zatiaľ nešpecifikoval kedy tento doplnok zákazníkom reálne ponúkne, ani aká bude jeho cena. Pravdepodobne tak čaká, či by zákazníci o toto vylepšenie mali záujem a až potom sa rozhodne.

Nápad solárnych panelov na streche elektromobilu nie je nový a na trhu je už niekoľko vozidiel, ktoré solárne panely využívajú na živenie elektroniky vozidla, prípadne i dobíjanie baterky. Takýto systém má k dispozícii napríklad plug-in hybridná Toyota Prius. Vývoj aj v tejto oblasti napreduje a samonabíjacie elektromobily a prípadne plug-in hybridy môžeme o pár rokov očakávať vo väčšom meradle. Mercedes už dlhšie vyvíja špeciálny solárny lak schopný nabíjať automobil celým lakovaným povrchom auta.

Nissan_sakura_ao solar_13.jpg
Nissan Sakura EV. Foto: Nissan

Nissan Sakura Kei EV

Elektrický model Sakura patrí medzi tzv. Kei autá, teda vozidlá mimoriadne kompaktných rozmerov, ktoré sa na domácom japonskom trhu naďalej tešia veľkej obľube. Sú spratné, zaberú málo mesta, sú tiež lacnejšie a vo veľkých japonských mestách vedia splniť všetky potreby domácich obyvateľov. Maximálne využívajú zastavanú plochu a Sakura nie je iná. Je to zároveň najpredávanejší elektromobil Nissanu na japonskom trhu.

Sakura má 20 kWh baterku s dojazdom 180 km a pohon zabezpečuje elektromotor s výkonom 64 koní. Na dĺžku má auto len 3,395 metra. Oficiálne však odvezie päť pasažierov a zákazníci si ju vedia kúpiť v komerčnej špecifikácii (pre kuriérov), ale tiež v dobre vybavených výbavových stupňoch s kopou doplnkov. Cena štandardnej Sakury štartuje na úrovni cca 15-tisíc eur.

Firmy a inštitúcie: Nissan