Nissan bojuje za svoju budúcnosť. Dva nové modely majú svoje NAJ - FOTO

Oba sú určené pre najdôležitejší trh Nissanu.
Nissan n6 a nissan teana_06.jpg
Nissan N6 a Nissan Teana. Foto: Nissan

Automobil má na dĺžku 4831 mm, na šírku 1885 mm, na výšku 1491 mm a rázvor je 2815 mm, čo opäť naznačuje automobil s veľkou priestorovou ponukou vpredu i vzadu. V podlahe automobilu nájdete 21,1 kWh LFP batérie a pod prednou kapotou zas nový 1,5 litrový atmosférický štvorvalec, ktorého výroba pred nedávnom začala v Číne.

Motor by mal byť optimalizovaný pre čo najvyššiu termálnu účinnosť a spoľahlivosť a mal by slúžiť podobne ako v hybridnom systéme značky, ktorý už poznajú slovenskí zákazníci. S tým rozdielom, že auto bude možné nabíjať a najazdiť v elektrickom režime cez 120 km. Spaľovací motor má mať výkon 75 kW, elektrický motor 155 kW.

Nissan n6 a nissan teana_09.jpg
Nissan N6 a Nissan Teana. Foto: Nissan

Nissan Teana

Nissan Teana je model vychádzajúci zo základov modelu Nissan Altima a ten zas má svoje alterego menom Maxima. A Maximu si ešte časť európskych motoristov pamätá. Doby veľkých sedanov sú však už v našich končinách dávno fuč a ani mená ako Maxima, Altima a Teana už Nissan v Európe neponúka.

V Číne však Teana patrí k obľúbeným modelom a to aj preto, lebo neponúka žiadnu úroveň elektrifikácie. Nissan ju teraz dôkladne modernizoval a spravil z nej prvé vozidlo so spaľovacím motorom nesúce pokročilý HarmonySpace 5.0 informačno-zábavný systém od firmy Huawei bežiaci na operačnom systéme HarmonyOS Model má upravený zovňajšok v štýle kolegov ako N6 a N7, pridáva nové funkcie a schopnosti zabezpečené práve hardvérom od Huawei vrátane audiosystému zvaného Sound.

Model je ešte o niečo väčší ako N6, s dĺžkou 4920 mm a rázvorom 2825 mm naďalej kráča v rytme požiadaviek čínskeho zákazníka. Motor zostáva rovnaký dvojlitrový turbo štvorvalec s výkonom 179 kW a krútiacim momentom 371 Nm, ktorý prostredníctvom CVT prevodovky poháňa predné kolesá.

Firmy a inštitúcie: Nissan