Alfa Romeo Tonale 2026 - ešte väčší unikát. Nielen dizajnom a jazdou, ale aj paletou motorov - FOTO

Konkurencia pre Tonale nespí, takže model dostal nejaké tie úpravy nielen zvonku, ale najmä zvnútra.
Alfa romeo_tonale_2026_03.jpg
Alfa Romeo Tonale 2026. Foto: Alfa Romeo

Stredom ponuky je upravený mild-hybrid (Ibrida) s motorom 1,5 T VGT s variabilným sklonom lopatiek turbodúchadla, ktorý po novom ponúkne až 129 kW (175 k). Vrcholom ponuky je dvojica plug-in hybridov s výkonom 140 kW (190 k) a 199 kW (270 k). V oboch prípadoch ide o motorizácie s pohonom aj zadnej nápravy prostredníctvom elektromotora (Q4). Oba plug-iny sú vlastne novinkou v ponuke. Slabší tam doteraz nebol a silnejší bol ešte silnejší – o desať koní.

Niekde pridali, niekde ubrali, no radosť môžu mať všetci

Dobrou správou pre záujemcov o mierne alebo veľmi hybridizované pohonné jednotky je, že všetky prešli aktualizáciou, ktorej cieľom bolo zjemniť prechody medzi zdrojmi energie a prácu prevodoviek tak, aby boli, ako vraví Alfa, úplne neciteľné.

Distingvovanosť oboch pohonných jednotiek (Ibrida i Ibrida plug-in) nebola ich silnou stránkou. Keď sa teda Alfa pýši zmenami, dáva nám to nádej, že ide o výrazné zlepšenie systémov. Za všetkým by mali byť úpravy tzv.: HCP jednotky (Hybrid Control Processor), ktorá má prácu hybridu na starosti.

Potešiteľnou správou je tiež nárast výkonu 48-voltového mild-hybridu. 15 koní navyše môže autu veľmi pomôcť. Práve nižší vrcholný výkon túto motorizáciu brzdil v napĺňaní potenciálu, ktorý jej ponúka podvozok s nezávislým zavesením oboch náprav a s adaptívnymi tlmičmi. Ten má po novom ďalšie úpravy pre lepšie jazdné vlastnosti ale i dizajn – najdôležitejšou úpravou je mierne zväčšený rozchod kolies.

Alfa romeo_tonale_2026_12.jpg
Alfa Romeo Tonale 2026. Foto: Alfa Romeo

Zmeny dizajnu a výbav

Novinka má trošku upravenú prednú masku, všimnúť by ste si mali najmä čierny podklad medzi lakovanými panelmi. Nič zásadné sa však nemenilo. Podstatnejšie sú tri nové metalízy Rosso Brera, Verde Monza a Giallo Ocra, nové dizajny 19 a 20-palcových kolies. V kabíne by mal byť lepším spoločníkom infotainment s centrálnou 10,25 palcovou obrazovkou a aktualizáciami OTA.

Alfa pridala nový základný stupeň výbavy Tonale so 17-palcovými diskami, automatickou klímou a kopou doplnkovej výbavy, čím verziu Sprint posunula vyššie a pridala jej na športovosti. Predpokladom je, že ceny výbavy Tonale budú štartovať na rovnakej úrovni ako dnešný Sprint – teda cca 36,5-tisíc za naftu a 39 za Ibridu.

Firmy a inštitúcie: Alfa Romeo

Najnovšie na SITA.sk