Vládna strana vraj mení niektoré zákony účelovo, len kvôli projektu výstavby ropovodu z Bratislavy do rakúskeho Schwechatu. Myslí si to občianske združenie Nie ropovodu. Ako povedal na utorňajšej tlačovej besede predseda spomínaného združenia Miroslav Dragun, dôkazom má byť novela zákona o vyvlastňovaní, ktorá bola aktuálne prerokovaná v parlamente. „Je pre nás nepochopiteľné, že strana Smer-SD sa takto rozhodla presadzovať projekt ropovodu Bratislava – Schwechat Pipeline. Podľa našich informácií sa vládna strana chystá v jeseni tohto roka zmeniť ďalšie zákony, tak aby mohol byť ropovod postavený cez Bratislavu,“ povedal Dragun. Ak poslanci schvália zákon o vyvlastňovaní, aktivisti sú pripravení ísť za prezidentom SR s požiadavkou, aby tento zákon nepodpísal.
Ministerstvo hospodárstva SR (MH) považuje tvrdenia združenia za vykonštruované a nepravdivé. „Tieto tvrdenia dávajú jasný signál, že tu chýba znalosť súčasne platnej legislatívy. Tento projekt bude aj v ďalšom období pripravovaný a procesy budú realizované v rámci súčasne platnej legislatívy a žiadny zákon nie je potrebné meniť. Ani súčasný zákon, ktorý hovorí o strategických investíciách nie je z dôvodu tohto projektu potrebné meniť, ani iné do budúcna“, reagoval pre agentúru SITA hovorca ministra hospodárstva Stanislav Jurikovič.
Ropovod Bratislava-Schwechat Pipeline má prepájať ropovodný systém Družba s rafinériou Schwechat pri Viedni. Realizáciu projektu majú na starosti slovenský prepravca ropy, spoločnosť Transpetrol, a rakúska firma OMV. Ropovod by mal stáť 75 až 140 mil. eur. Dĺžka ropovodného prepojenia by mala predstavovať od 81 kilometrov do 152 kilometrov. Do konca tohto roka sa majú pripraviť potrebné dokumenty, ktoré zabezpečia realizáciu projektu. Známa by mal byť aj trasa, kadiaľ nový ropovod povedie.
Práve možné trasy ropovodného prepojenia vyvolali veľkú diskusiu tak na strane ochranárov, ako aj na strane laickej verejnosti. Rezort hospodárstva je však presvedčený, že sa nájde trasa, s ktorou budú nakoniec spokojní všetci. Ropovod by mal byť postavený najneskôr do šiestich rokov od začiatku výstavby.