Firma totiž účtovala vyššie poplatky tým zákazníkom, ktorí chceli zmeniť dodávateľa energie, po tom, ako oznámila rast cien v rokoch 2013 a 2014.
Firma E.ON zaplatí pokutu vo výške 7,75 mil. libier šterlingov (GBP) za účtovné chyby, ktoré negatívne ovplyvnili 48 tis. britských spotrebiteľov. Spoločnosť to oznámila vo štvrtok. Firma účtovala vyššie poplatky tým zákazníkom, ktorí chceli zmeniť dodávateľa energie po tom, ako oznámila rast cien v rokoch 2013 a 2014. Peniaze pošle E.ON britskej charitatívnej organizácii Citizen’s Advice, ktorá sa špecializuje na poskytovanie bezplatného poradenstva.
„E.ON identifikovala potenciálne dotknutých zákazníkov a pokračuje v automatickom vyplácaní odškodného, aby zabezpečila, že nikto nebude stratový,“ uviedla spoločnosť vo svojom vyhlásení. Väčšine poškodených bol poplatok zvýšený o menej ako 10 GBP, dodala.
Podľa britského regulačného úradu Ofgem však pokuta odráža opätovné porušenie účtovných pravidiel firmy E.ON. „Pravidlá Ofgem-u dávajú zákazníkom možnosť vyhnúť sa výstupným poplatkom a vyšším nákladom v prípade, že dodávateľ zvýši ceny,“ konštatovala Sarah Harrison z britského regulačného úradu.