V posledných dňoch zaznamenala spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel (SPP) na sociálnych sieťach masívnu podvodnú kampaň, ktorá láka na investovanie do jej akcií.
Kampaň využíva podvodné profily na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, podvodnú webstránku, či inzeráty.
Zneužili tiež známe osobnosti
Predovšetkým sú to však tzv. „deepfake“ videá vytvorené umelou inteligenciou, v ktorých vystupujú známe osobnosti a im podobné hlasy, napríklad politici, herci, či moderátori. Podvodníci tak lákajú ľudí na vysoké zisky.
SPP plánuje pokračovať v projektoch obnoviteľných zdrojov energií, eviduje veľký dopyt po zelenej elektrine
„Ide o podvod, ktorého cieľom je získanie citlivých údajov. Tie môžu podvodníci neskôr zneužiť viacerými spôsobmi,“ upozorňuje SPP.
Verejnosť vyzýva k opatrnosti
Ponuka zneužíva podľa vyjadrení firmy dôveryhodnosť značky SPP a spoločnosť sa od týchto podvodných praktík dištancuje. Slovenský plynárenský priemysel podniká na svoju ochranu príslušné právne kroky.
SPP tiež vyzýva verejnosť, aby bola pri podobných inzerátoch opatrná, obozretná a vôbec na podobné ponuky nereagovala.
Je potrebné, aby si všetky informácie overili prostredníctvom oficiálnych webových stránok spoločnosti, oficiálnych profilov na sociálnych sieťach, prípadne na zákazníckych centrách alebo zákazníckej linke SPP.