Železnice SR majú najvyšší rozpočet v histórii, AROS ich vyzýva plniť si záväzky a zlepšiť infraštruktúru

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
ŽSR, Železnice Slovenskej republiky
Foto: ilustračné, www.facebook.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Asociácia železničných dopravcov (AROS) vyzýva Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plniť si záväzky v súvislosti so stavom železničnej infraštruktúry. Tie sa vlani vo zverejnenom zozname zaviazali zrealizovať 127 činností na jej zlepšenie.

    Asociácia v pondelok upozornila, že opravy mal štátny operátor železničnej infraštruktúry uskutočniť do konca minulého roka. Z uvedeného počtu opatrení úplne alebo čiastočne dokončil 109 a 18 neurobil. AROS tiež opakovane vyzýva ŽSR, aby zverejnili harmonogram opráv na rok 2024 aj na nasledujúce roky.

    Tohtoročný plán opráv chýba

    Podľa výkonného riaditeľa AROS Patrika Benku malo ísť o „drobné neinvestičné činnosti, ktoré mali viesť k zlepšeniu stavu koľají, výhybiek, iných častí železničného zvršku, opravy nástupíšť, zariadení elektrotechniky a energetiky”. Asociácia nemá informácie o tom, kedy budú dokončené práce za minulý rok, na portáli ŽSR tiež chýba zoznam opráv na tento rok.

    O pláne činností na rok 2024 zatiaľ nemáme žiadne informácie,” vyjadril znepokojenie Benka. AROS preto vyzval ŽSR, aby si splnili záväzok po minuloročných rokovaniach o zlepšení fungovania spravovania železničnej infraštruktúry.

    Najvyšší rozpočet v histórii

    Zároveň pripomenul, že železnice majú najvyšší rozpočet v histórii, ktorý je o 50 % vyšší ako v roku 2022. „Tieto okrúhle stoly boli zvolané samotnými prevádzkovými zamestnancami ŽSR a ich odborovými zástupcami a našou asociáciou,” uviedol prezident AROS Ján Biznár.

    Podľa neho tomu predchádzal list Českých dráh o zlom stave železničnej infraštruktúry na Slovensku, a to v súvislosti s vykoľajením vlaku Pendolino začiatkom marca 2023 v Žiline.

    Ďalšie k téme

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Viac k osobe: Ján BiznárPatrik Benka
    Firmy a inštitúcie: Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS)České dráhyŽeleznice Slovenskej republiky (ŽSR)