Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypraví v pondelok 26. mája špeciálny komerčný autovlak z Bratislavy do Popradu, na ktorého palube bude prepravených 82 historických vozidiel. Tie sa stanú súčasťou jedinečnej výstavy pre fanúšikov motorizmu aj železničnej dopravy v rámci podujatia 500 kilometrov (km) slovenských.
Nakládka veteránov prebehne v areáli Múzea dopravy
Ako informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický, nakládka veteránov sa uskutoční v nedeľu 25. mája od 16:30 v areáli Múzea dopravy na Pražskej ulici 39 v Bratislave.
Autovlak následne vyrazí z hlavnej železničnej stanice v Bratislave v pondelok 26. mája o 8:47. Príchod do Popradu je naplánovaný na približne 13:13. Po vyložení budú vozidlá premiestnené na Sobotské námestie v Spišskej Sobote, kde od 14:00 začne komentovaný príchod vozidiel a predstavenie účastníkov rely.

Prevádzka autovozňov medzi Prahou a Košicami bude pozastavená, Česi chystajú výstavbu nového terminálu
Súčasťou špeciálneho vlaku s ôsmimi vozňami historických áut bude aj približne 170 účastníkov pretekov a členov organizačného tímu, ktorým ZSSK zabezpečí presun naprieč Slovenskom. „Partnerstvo s podujatím 500 km slovenských je dôkazom toho, že vlaková doprava dokáže byť nielen praktická, ale aj súčasťou zážitku, ktorým sa spája história, udržateľnosť a komfort.,“ uviedol Drevický.
Preteky sa vracajú už štvrtý rok
Preteky organizuje už štvrtý rok po obnove v roku 2021 Design Veteran Car Club. Podujatie sa koná pod záštitou medzinárodnej organizácie FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens). „V aktuálnom ročníku sme pripravili viacero noviniek, napríklad zmenu trasy a novú nesúťažnú kategóriu Autá snov z plagátov,“ priblížil hlavný organizátor Šimon Hůlka.

Autovlak do Splitu začne premávať už čoskoro, svoju sezónu ukončí až v októbri
Historické preteky, ktorých prvý ročník sa konal v roku 1937 na okruhu Bratislava – Malacky – Baba – Pezinok – Bratislava, patria k najvýznamnejším motoristickým podujatiam nielen na Slovensku, ale i zahraničí. Pôvodný okruh jazdci absolvovali päťkrát, čím sa dĺžka trate vyšplhala na tradičných 500 km. V modernej verzii sa rely jazdí formou etáp naprieč Slovenskom.