ZSSK vypraví z Bratislavy špeciálny autovlak. Povezie vyše 80 veteránov na legendárne preteky

Preteky organizuje už štvrtý rok po obnove v roku 2021 Design Veteran Car Club.
Autovlak zssk
Foto: slovakrail.sk

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypraví v pondelok 26. mája špeciálny komerčný autovlak z Bratislavy do Popradu, na ktorého palube bude prepravených 82 historických vozidiel. Tie sa stanú súčasťou jedinečnej výstavy pre fanúšikov motorizmu aj železničnej dopravy v rámci podujatia 500 kilometrov (km) slovenských.

Nakládka veteránov prebehne v areáli Múzea dopravy

Ako informoval hovorca ZSSK Dominik Drevický, nakládka veteránov sa uskutoční v nedeľu 25. mája od 16:30 v areáli Múzea dopravy na Pražskej ulici 39 v Bratislave.

Autovlak následne vyrazí z hlavnej železničnej stanice v Bratislave v pondelok 26. mája o 8:47. Príchod do Popradu je naplánovaný na približne 13:13. Po vyložení budú vozidlá premiestnené na Sobotské námestie v Spišskej Sobote, kde od 14:00 začne komentovaný príchod vozidiel a predstavenie účastníkov rely.

Súčasťou špeciálneho vlaku s ôsmimi vozňami historických áut bude aj približne 170 účastníkov pretekov a členov organizačného tímu, ktorým ZSSK zabezpečí presun naprieč Slovenskom. „Partnerstvo s podujatím 500 km slovenských je dôkazom toho, že vlaková doprava dokáže byť nielen praktická, ale aj súčasťou zážitku, ktorým sa spája história, udržateľnosť a komfort.,“ uviedol Drevický.

Preteky sa vracajú už štvrtý rok

Preteky organizuje už štvrtý rok po obnove v roku 2021 Design Veteran Car Club. Podujatie sa koná pod záštitou medzinárodnej organizácie FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens). „V aktuálnom ročníku sme pripravili viacero noviniek, napríklad zmenu trasy a novú nesúťažnú kategóriu Autá snov z plagátov,“ priblížil hlavný organizátor Šimon Hůlka.

Historické preteky, ktorých prvý ročník sa konal v roku 1937 na okruhu Bratislava – Malacky – Baba – Pezinok – Bratislava, patria k najvýznamnejším motoristickým podujatiam nielen na Slovensku, ale i zahraničí. Pôvodný okruh jazdci absolvovali päťkrát, čím sa dĺžka trate vyšplhala na tradičných 500 km. V modernej verzii sa rely jazdí formou etáp naprieč Slovenskom.

Viac k osobe: Dominik Drevický
Firmy a inštitúcie: Železničná spoločnosť Slovensko

Ďalšie k téme