Slovenská správa ciest (SSC) zrušila výsledok vyhodnotenia ponúk v 1,5 roka trvajúcej verejnej súťaži na výstavbu obchvatu Sabinova na ceste prvej triedy I/68.
Opätovne vyhodnotí ponuku úspešného uchádzača, za ktorého začiatkom roka určila združenie stavebných spoločností v skupine Hochtief.
Potenciálny konflikt záujmov
Štátni cestári uňho posúdia potenciálny konflikt záujmov, pričom to majú vyhodnotiť preskúmateľným spôsobom, prípadne prijať primerané opatrenia na odstránenie možného konfliktu záujmov.
Informovali o tom v dokumentoch zákazky s tým, že im to nariadil Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Toto rozhodnutie majú vykonať do 60 dní od jeho právoplatnosti 31. júla, čiže do konca septembra.
Obchvat Sabinova postavia firmy zo skupiny Hochtief, bude merať takmer desať kilometrov
Úrad začal kontrolovať postup SSC v tendri na zhotoviteľa sabinovského obchvatu na základe vlastného podnetu pred uzavretím zmluvy po vyhodnotení ponúk ešte koncom januára.
Zároveň vtedy vydal predbežné opatrenie o tom, že lehoty v tendri neplynú, pričom na rozhodnutie mal tridsať dní od predloženia dokumentácie verejného obstarávania.
Prostriedky z Európskej únie
Celkové odhadované náklady na výstavbu preložky hlavnej cesty okolo Sabinova v dĺžke takmer desať kilometrov majú výšku 61,2 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Cestári chceli so stavebnými prácami plánovanými na tri roky začať v tomto roku, financovať ich majú aj s využitím prostriedkov Európskej únie.
Prvé miesto s najnižšou cenou
Verejnú súťaž na zhotoviteľa vyhlásili ešte vlani vo februári, ponuky v päťkrát predĺženej lehote pred rokom začiatkom augusta predložilo šesť uchádzačov.
Štátni cestári začnú s výstavbou obchvatov Šale a Sabinova, trvať by mala tri roky a financie budú najmä z eurofondov
Podľa ich poradia zverejneného koncom januára tohto roka na prvom mieste s najnižšou cenou bolo spomínané združenie spoločností Hochtief SK, s.r.o., Bratislava, Hochtief CZ, a.s., Praha a Hochtief Infrastructure, GmbH, so sídlom v nemeckom Essene.
Dve posledné z nich majú na Slovensku svoje organizačné zložky. Cestári neuviedli výšku navrhnutých cien ani u ďalších piatich uchádzačov.
Ponuky predložili podľa poradia ešte spoločnosti Metrostav DS, a.s., Doprastav, a.s., skupina v zložení Eurovia SK, a.s., Košice, Strabag, s.r.o., Bratislava, SMS, a.s., Banská Bystrica a Eurovia CS, a.s., – organizačná zložka Slovensko v Košiciach. Nasledovali Váhostav – SK, a.s., a skupina Budimex S.A., Varšava a Budimex Slovakia, s.r.o., Bratislava. Jediným kritériom vyhodnotenia ponúk bola navrhovaná zmluvná cena s DPH.
Sabinovský obchvat sa bude začínať za obcou Pečovská Nová Ves, bude pokračovať severne od Sabinova a jeho mestskej časti Orkucany. Za obcou Šarišské Michaľany sa napojí na súčasnú cestu v smere do Prešova. Súčasťou preložky cesty so 76 stavebnými objektmi bude šestnásť mostov, obchvat po vybudovaní odkloní dopravu mimo mesta.