Predĺženie rýchlostnej cesty R1 po Slovenskú Ľupču je dôležitý dopravný projekt v banskobystrickom regióne. V ceste by tomu už podľa viceprimátora Banskej Bystrice Jakuba Gajdošíka nemalo nič brániť.
Ako uviedol na sociálnej sieti, po opätovnom prehodnotení uchádzačov v tendri Národná diaľničná spoločnosť (NDS) potvrdila víťazstvo skupiny spoločností Doprastav, a. s. a Metrostav DS, a. s..
Výstavba môže začať už na budúci rok
Ako vyplýva zo zverejnených výsledkov súťaže vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie, konzorcium ponúklo najnižšiu cenu v objeme takmer 86,8 milióna eur bez DPH.
„Verím, že po získaní všetkých potrebných povolení, tak už nič nebude brániť tomu, aby sa výstavba tohto mimoriadne dôležitého úseku mohla začať už budúci rok,“ konštatuje viceprimátor na sociálnej sieti, kde popisuje aj význam tohto predĺženia pre región.
Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Košicami sa stavia už polstoročie, Ficova vláda sľubuje urýchliť výstavbu ciest
Okrem toho, že vybudovanie tejto dopravnej stavby je základný predpoklad pre realizáciu severojužného prepojenia cez Hiadeľské sedlo, prináša podľa Gajdošíka množstvo ďalších benefitov.
„Mestská časť Šalková vďaka tomu získa bezpečné mimoúrovňové napojenie na rýchlostnú cestu, vrátane výstavby nového mosta cez rieku Hron, ktorý bude slúžiť aj obyvateľom okolitých obcí. Rovnako sa vďaka rýchlostnej ceste, ako vyvolaná investícia, vybuduje nový cestný most pred Biotikou, ktorý je v súčasnosti v havarijnom stave a hrozí jeho uzavretie, čo by malo obrovský dosah na celé Horehronie,“ objasnil viceprimátor.
Odhadované náklady prác
NDS v auguste informovala, že zistené nové skutočnosti jej neumožňujú podpísať zmluvu na výstavbu prvej etapy úseku rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča v dĺžke tri kilometre. Komisia NDS pre vyhodnotenie ponúk bola nútená súťaž vyhodnotenú už v júli tohto roka opätovne prehodnotiť.
V tendri spomedzi šiestich uchádzačov navrhla najnižšiu cenu v objeme takmer 86,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) skupina stavebných spoločností Doprastav, a. s. a Metrostav DS, a. s. Odhadované náklady stavebných prác boli 89,3 milióna eur bez DPH, pri vyhodnotení rozhodovala najnižšia cena.
NDS vyhlásila tender na zhotoviteľa časti úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča koncom marca tohto roka, trvanie stavebných prác odhadla na 960 dní, čiže 32 mesiacov. Predĺžená lehota na predkladanie ponúk bola 20. júna. Diaľničiari očakávali začiatok výstavby predbežne v polovici decembra tohto roka. Stavba úseku začína napojením na jestvujúcu R1 a končí napojením na cestu I/66 v mimoúrovňovej križovatke Šalková.