Postup Národnej diaľničnej spoločnosť (NDS) v tendri na výstavbu prvej etapy úseku rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča preveruje Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).
Dôvodom sú námietky proti vylúčeniu zo súťaže, oznámil na svojom portáli úrad. Odhadované náklady stavebných prác na predĺženie časti R1 boli viac ako 89 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Zrušili výsledok bez príčiny
Diaľničiari doposiaľ bližšie nezdôvodnili, prečo po vyhodnotení ponúk v júli neuzavreli zmluvu s vybraným uchádzačom a rozhodli sa opätovne prehodnotiť súťaž. Odvolali sa na zistené nové skutočnosti, ktoré im neumožnili podpísať zmluvu. Následne v auguste oznámili zrušenie výsledku vyhodnotenia ponúk a poradia uchádzačov bez uvedenia príčin.
NDS pokračuje v príprave na výstavbu R4 k poľským hraniciam, vyhlásila súťaže pre ďalšie tri úseky
Uviedli len, že opätovne vyhodnotia ponuky predložené ponuky v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Výsledky opakovaného vyhodnotenia ponúk v dokumentoch zákazky zatiaľ nezverejnili.
Pôvodne vyhodnotila šesť ponúk
NDS pôvodne vyhodnotila šesť ponúk v súťaži, pričom najnižšiu cenu v objeme takmer 87 miliónov eur bez DPH navrhla skupina stavebných spoločností Doprastav a Metrostav DS.
Deväť diaľničných tunelov na Slovensku prejde pravidelnou jesennou údržbou, prvým na rade je Bôrik
Ďalších päť ponúk bolo v rozsahu od 96 miliónov eur, ktorú predložila skupina na čele so spoločnosťou Eurovia SK, až do takmer 112 miliónov eur bez dane od Váhostavu – SK.
NDS vyhlásila tender na zhotoviteľa časti úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča v dĺžke troch kilometrov koncom marca, trvanie stavebných prác odhadla na 960 dní, čiže 32 mesiacov. Začiatok výstavby odhadovala predbežne v polovici decembra tohto roka.
Stavba úseku sa začne napojením na jestvujúcu R1 a skončí napojením na cestu prvej triedy I/66 v mimoúrovňovej križovatke Šalková.