Vznik harmonogramov pre prípravu a výstavbu cestnej a železničnej infraštruktúry na Slovensku zaradil štátny tajomník Ministerstva dopravy Slovenskej republiky Jaroslav Kmeť k hlavným výsledkom tri a pol ročného pôsobenia na svojom poste.
Do praxe uviedli mnoho zákonov
Ako uviedol v odpočte aktivít svojho tímu za roky 2020 až 2023, nadviazali na prácu predchodcov, inovovali a pripravili ďalšie návrhy na zmeny pre nástupcov.
„Z legislatívneho hľadiska sme pripravili a uviedli do praxe mnoho dôležitých zákonov. Pomáhali sme občanom v čase pandémie Covid-19 a koordinovali sme pomoc a dopravu na hraniciach v čase vypuknutia vojny na Ukrajine,“ pripomenul v príhovore v „tri a pol ročenke“.
Nové výberové konanie na mýtny systém sa značne oddiali, autodopravcovia žiadajú Ódora o pomoc
Tá poskytuje prehľad dosiahnutých výsledkov v cestnej a železničnej doprave, poštových službách a elektronických komunikáciách do 30. septembra tohto roka.
Kmeť poznamenal, že po vymenovaní za štátneho tajomníka v apríli 2020 bolo hlavným cieľom spraviť ministerstvo transparentnejším.
Verejnosť ako hlavný akcionár
„Ukázať, že aj štátny sektor dokáže fungovať moderne a agilne. Presne tak, ako to od štátu očakávajú aj občania,“ poznamenal s tým, že len spolupráca a konštruktívny dialóg dokážu posúvať veci míľovými krokmi.
Dopravcovia sa obávajú výrazného nárastu mýtnych poplatkov, ale aj zlého stavu verejných financií a konkurencieschopnosti
„Štátne inštitúcie majú, podľa mňa, informovať verejnosť o tom – čo, ako a prečo robia to, čo robia. Hlavný dôvod je ten, že sú financované z verejných zdrojov,“ zdôvodnil už na sociálnej sieti bilanciu činnosti za uplynulé obdobie Kmeť.
Verejnosť, ako ich hlavný „akcionár“, by podľa neho mala dostávať kvalitné informácie o tom, ako sú jej prostriedky využívané.
„Transparentnosť – aktívne zverejňovanie informácii, prispieva k budovaniu dôvery medzi štátnymi organizáciami a občanmi,“ tvrdí štátny tajomník.
Spomínaná správa je prístupná na https://online.fliphtml5.com/uamai/vdga/.