Aká bude finálna trasa zvolenskej R2? Diaľničiari sa vyjadrili k hodnoteniu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rýchlostná cesta R2, Zvolen, Lučenec
Výstavba rýchlostnej cesty, ktorá by zabezpečila prepojenie existujúcej rýchlostnej cesty R1 a rozostavanej R2 smerom na Lučenec a Košice. Foto: www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v súvislosti s prípravou výstavby úseku rýchlostnej cesty R2 Zvolen, východ – Zvolen, západ zatiaľ nevyhodnotila, ktorý variant trasy je výhodnejší.

Korigovala tak informácie v médiách o tom, že bol vybraný najvýhodnejší variant. Diaľničiari v pondelok zároveň informovali, že rovnako nie je korektné v tomto momente uvádzať, aká bude finálna trasa zvolenskej časti R2.

NDS aktuálne preberá správu o hodnotení vplyvov stavby na životné prostredie, v rámci jej spracovania informovala samosprávy o postupe a predbežných výsledkoch hodnotenia.

Výsledný variant zvolenskej trasy R2

NDS však nevyhodnotila, ktorý variant je výhodnejší. Predmetom hodnotenia v rámci správy je vyhodnotenie všetkých variantov, ktoré boli vrátane ich trasovania určené rozsahom hodnotenia Ministerstva životného prostredia SR,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Výsledný variant zvolenskej trasy R2 bude podľa diaľničiarov určený v záverečnom stanovisku ministerstva životného prostredia SR, ktorým sa budú riadiť pri ďalšej projektovej príprave.

„Čo sa týka vyjadrenia samospráv, to je v tomto štádiu potrebné len pre účely rozpracovanosti správy o hodnotení,“ podotkla Žgravčáková. Samosprávy sa budú záväzne vyjadrovať k hotovej správe o hodnotení v rámci samotného správneho konania po jej predložení ministerstvu životného prostredia.

Najproblematickejší úsek trasy cez Môťovú

Primátorka Sliača Ľubica Balgová 5. októbra informovala o tom, že mestu bolo doručené stanovisko EIA, z ktorého vyplýva, že najvýhodnejšie z posudzovania vyšiel „bledomodrý“ variant cez Lučeneckú cestu vo Zvolene oproti červenému popri kúpeľnom meste.

Podľa správy o predbežných výsledkoch posudzovania je v rámci vhodnejšieho variantu najproblematickejší úsek trasy cez Môťovú, ktorý má byť riešený od hotela Tenis po areál Bučiny zapustením R2 pod terén do tunela.

Prípadnú možnosť výstavby rýchlostnej cesty popod Lučeneckú cestu vo Zvolene preberie vedenie mesta s obyvateľmi sídliska Sekier. Sľúbil to primátor mesta Vladimír Maňka v stanovisku k informácii, že práve variant výstavby cez mesto bol vyhodnotený ako najvhodnejší z pohľadu vplyvov na životné prostredie, s dobrým dopravným prínosom, ktorý obslúži najväčšie územie. Ide o prepojenie existujúcej R1 a rozostavanej R2 smerom na Lučenec.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Eva ŽgravčákováĽubica BalgováVladimír Maňka
Firmy a inštitúcie MŽP Ministerstvo životného prostredia SRNárodná diaľničná spoločnosť (NDS)