Podľa štátneho tajomníka Jaroslava Kmeťa je hanbou chýbajúce priame vlakové spojenie Nitry s Bratislavou, pričom ministerstvo dopravy sa nestotožňuje s postojom ÚHP.
Národná diaľničná spoločnosť predpokladá prerazenie dvojrúrového vyše dvojkilometrového tunela na úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh v dĺžke takmer osem kilometrov v lete budúceho roka.
Oprava ľavého jazdného pásu na diaľnici D1 v smere od Prístavného mostu k mostu Lafranconi bude na úseku v dĺžke dva a pol kilometra. Práce by mali stáť zhruba 508 tis. eur bez DPH.
Prezident Stavebnej komory SR Ivan Pauer hovorí, že ide hlavne o mosty v neuspokojivom technicko-stavebnom stave na piatom až siedmom stupni, teda v zlom, veľmi zlom a havarijnom stave.
V záujme bezproblémového zabezpečenia celého procesu registrácie ZSSK odporúča, aby žiadatelia o registráciu na bezplatnú prepravu venovali zvýšenú pozornosť vypĺňaniu žiadanky na vydanie preukazu.
Strata Železničnej spoločnosti Slovensko medzi rokmi 2014 až 2017 klesla z 8,3 mil. eur na 5,6 mil. eur, no dotácie štátu národnému osobnému dopravcovi v v tom istom období vzrástli z 214,1 mil. eur na 247,7 mil. eur.
Ministerstvo dopravy a výstavby pripravuje na budúci rok súťaže na vlakovú prepravu cestujúcich iba na troch menších regionálnych tratiach Bratislava – Komárno, Žilina – Rajec a Košice – Moldava nad Bodvou.
Opozičné hnutie vyzýva železnice, aby prestali plytvať verejnými peniazmi a zlepšili svoje hospodárenie. Ak by podľa hnutia prestali kupovať nepotrebné pozemky a obnovovať čakárne za nehorázne peniaze, mali by peňazí dosť.
V rámci realokácie peňazí Európskej únie by mohlo ísť z niektorých programov na dopravné projekty na začiatku zhruba 150 mil. až 170 mil. eur. Informoval o tom premiér Peter Pellegrini po rokovaní s ministrom dopravy a výstavby Arpádom Érsekom.