Toyota Aygo X - (ne)nápadná nákupná taška do mesta konečne aj s hybridom - FOTO

Aygo X HEV je špeciálne pre fanúšikov hybridu.
Toyota_aygox_hybrid_12.jpg
Nový hybrid Toyota Aygo X. Foto: Toyota.

Toyota Aygo X zostala posledným osobným automobilom v ponuke Toyoty bez elektrifikovanej verzie. To sa však už končí. Toyota napriek všetkému veselo pokračuje v predaji svojho Ayga X. Teraz už len výhradne v hybridnej podobe. 

Aj keď výrobcovia v Európe dlhodobo tvrdia, že mať auto v segmente A – super malé auto, nemá ekonomický zmysel, zdá sa, že nie každý to vidí rovnako. Minimálne Toyota, ktorá na rozdiel od všetkých ostatných do segmentu A nielenže stále patrí, ešte tam má aj úplne nové auto.

Toyote sa investícia vracia

A treba napísať, že investícia sa jej vracia. Za tri roky od uvedenia nového Ayga X s benzínovým trojvalcom 1,0 a za tri roky od prebratia celej fabriky v českom Kolíne umiestnila v Európe 287-tisíc áut. 

Aj keď je možné, že s novým pohonom už to také slávne nebude, predaje určite úplne nezhynú a pre Aygo X sa navyše môžu rozhodnúť aj tí, ktorí si modernú Toyotu bez hybridu už nevedeli predstaviť. Aygo X HEV je teda špeciálne pre vás fanúšikovia hybridu. A keďže ide o hybrid z Yarisu, v ešte menšom Aygu X to už naozaj nebude žrať nič… 

Nemecký portál Spritmonitor.de, kam si užívatelia automobilov už roky ukladajú svoje priemerné spotreby, pri Yarise s hybridným pohonom najčastejšie ukazuje spotreby 3 až 4 litre benzínu na 100 km. S Aygom X s hybridom to nebude viac, respektíve to môže byť ešte o pár desatín menej. A to už budú spotreby motoriek… 

Nové srdce by sa bez úpravy v tvárovej oblasti nevpratalo

Aygo X je nový model, no Toyota ho uviedla bez hybridného systému. To sa po troch rokoch od uvedenia mení a nový hybrid založený na 1,5 litrovom trojvalci s eCVT prevodovkou a špeciálne upravenou batériou medzi zadnými sedadlami a podlahou kufra ponúkne 116 koní (plus 44 k) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 10 sekúnd. To znamená, že malé Aygo X bude nielen malé a úsporné, ale aj na pomery segmentu mimoriadne dynamické, no a samozrejme vybavené automatickou prevodovkou už v základe. 

Motorizácia sa bude volať Hybrid 115 a Toyota sa musela poriadne snažiť, aby väčší a komplikovanejší systém s trojicou motorov a prevodovkou napchala pod prednú kapotu a hybridnú baterku do kufra tak, aby nepokazila proporcie auta a prebúrala celú konštrukciu. Požadovaný priestor navyše získala pri prednom nárazníku. Zväčšila predný previs o 76 mm (celková dĺžka je tak 3,776 m) a zmenu skryla do novej väčšej masky. Nové Aygo X má novú tvár s väčšou mriežkou chladiča, ktorá je ešte výraznejšia pri športovej výbave GR Sport.

Konštruktérom sa tiež podarilo umiestniť hybridnú baterku pod kufor tak, aby nezmenšila objem batožinového priestoru. Ten zostáva na rovnakej úrovni 231 litrov. To neznie ako dosť na rodinnú dovolenku, ale je to dosť na to, aby Aygo X mohlo veselo slúžiť jednotlivcovi, dvojici, ba aj rodinke ako druhé auto na nákupy a každodenné povinnosti. 

Toyota_aygox_hybrid_22.jpg
Nový hybrid Toyota Aygo X. Foto: Toyota.

Novinky vo výbave

Inak, Aygo môže stáť na 17- a 18-palcových diskoch, má nový digitálny prístrojový štít s rozmerom 7 palcov, filtráciu vzduchu nanoeX a má nové eko poťahy. Konkrétne vegánsky SakuraTouch.

Napríklad ponúkne po novom lepšie jazdné vlastnosti. Toyota sľubuje zábavnejšiu jazdu. Príkladom má byť Aygo X GR Sport s tuhšími pružinami a tlmičmi i športovejším posilňovačom. Konštruktéri sa pohrali s tlmiacimi materiálmi tak, aby ste sa v malom aute cítili útulnejšie a bezpečnejšie. 

Pocit z bezpečia však oveľa viac rozvinú asistenčné systémy, ktorých má Aygo X opäť o čosi viac. Zoznam asistentov zahŕňa vylepšený predkolízny systém PCS, asistenta jazdy v pruhoch LTA, asistenta dopravných značiek RSA a aj nový systém núdzového zastavenia EDSS s proaktívnym asistentom riadenia PDA. No a dajme si ešte jednu skratku – OTA. Aj malé Aygo X bude môcť získavať aktualizácie na diaľku. Prvé kúsky prídu na náš trh koncom tohto roka.

Toyota_aygox_hybrid_01.jpg
Nový hybrid Toyota Aygo X. Foto: Toyota.
Firmy a inštitúcie: Toyota