50 kusov extra dlhej Triedy S vo vyhotovení Maybach s motorom V12 pod dlhou prednou kapotou. K tomu špeciálne vyhotovenie oddelením Manufaktur s prvotriednymi materiálmi, viacfarebnými lakmi, remeselným umom i 24-karátovým zlatom a technológiou, ktorá k najlepšie vybavenému S-ku neodmysliteľne patrí.
100 rokov a Zeppelin
„Vytvárať len to najlepšie z najlepšieho, s trvalou hodnotou, v najvyššej forme tvorenia,” zhruba tak znie preklad kréda Wilhelma a Karla Maybachovcov, ktoré sa značka Mercedes-Maybach snaží uplatňovať aj na svoje dnešné diela. Inšpiráciou pre model V12 Edition je automobil z 30. rokov 20. storočia, keď na cesty vyrazili typy Maybach Zeppelin aj s motorom V12 s objemom 7 alebo 8 litrov.

Bratislavské Porsche Cayenne Electric ukázalo vyfarbený interiér, tretiu generáciu však nenahradí – FOTO
Maximálny výkon týchto pohonných jednotiek vrcholil pri úrovni 147 kW (200 k), pričom maximálna rýchlosť bola na tú dobu i na luxusnú limuzínu obdivuhodných 170 km/h. Nový Mercedes-Maybach V12 sa snaží na tradíciu starých Maybachov nadviazať a vzniká ako pocta značke, jej zakladateľom i samotnému motoru, ktorý je dnes už skutočnou raritou. Model V12 Edition je založený na vozidle Mercedes-Maybach S680 s takmer plnou výbavou.
Maybach S680 nemôže byť viac? Môže
Trieda S Maybach je špecifická nielen dvojfarebnou karosériou a logom Maybachu, ale aj celkovou dĺžkou 5469 mm a rázvorom 3396 mm. Tieto údaje sú vyhradené len pre tento model. Nikto teda nemôže povedať, že Maybach je vlastne len vyčančané S-ko, na ktorom môže jazdiť hocijaký minister/ministerka. Nie, nie toto je špeciálna verzia Triedy S. A V12 Edition je špeciálna verzia tejto verzie.

Ferrari 849 Testarossa - ikonické meno opäť ožíva - FOTO
Ale pripomeňme si základ zvaný S680. Najzaujímavejšími prvkami sú elektrické komfortné zadné bočné dvere, aktívna kompenzácia jazdného hluku pre ešte tichší interiér, riadenie zadnej nápravy, aktívny podvozok (tzv. slepačí) s označením E-Active a päť veľkých zobrazovacích panelov s čiastočne OLED technológiou. V nich je zabudovaný MBUX s vysokou mierou digitalizácie a konektivity. No a potom je tu ešte tá drobnosť skrytá v útrobách vozidla.

Dvanásť valcov nie je málo
Motor V12 s objemom 5,98 litra s výkonom 450 kW (612 k) dostupným pri 5250-5500 ot/min a s krútiacim momentom 900 Nm v rozmedzí 2000-4000 ot/min. Automatická prevodovka má 9 stupňov, náhon je na všetky štyri kolesá a to trvalo.