CO2 negatívny
Znie to ako kombinácia chemického vzorcu s diagnózou a ono to má z každého rošku trošku. A síce, Vision X vďaka využívaniu nového uhlíkovo neutrálneho paliva vytvoreného z biomasy mikroorganizmov a vďaka schopnosti vozidla zachytávať CO2 počas jazdy má auto potenciál nielen znižovať svoju uhlíkovú stopu, ale dokonca prispievať k znižovaniu množstva CO2 v atmosfére a to čím viac auto jazdí.

Nový rekord s naftovým autom. Jazdec rely prešiel s TDI-čkom 2831 km na jednu nádrž - FOTO
Môže za to uplatnenie technológie zachytávania CO2 vo výfukovom potrubí, kde výfukové plyny prechádzajú cez „nádrž s rozpúšťadlom” kde sa zachytáva C02, ktoré následne putuje do tlakovej nádrže, kde sa uskladní. Myšlienka je taká, že keď sa nádrž naplní, užívateľ ju môže vymeniť/odovzdať na čerpacej stanici, či v inom zariadení a zachytené C02 sa môže ďalej komerčne/priemyselne využiť (napríklad pri pestovaní plodín, či vytvrdzovaní cementu). Mazda si túto technológiu už vyskúšala pri osobných a nákladných vozidlách a jej cieľom je rozšíriť ju aj na lodnú dopravu.
Vízia kompaktu, ktorý bude kamarátom
Vision X-Compact – druhý koncept na autosalóne, ktorému sa pochopiteľne ušlo menej pozornosti však naznačuje aké plány má Mazda s modelom Mazda 2 v budúcnosti. Koncept viditeľne vychádza z dizajnu pôvodnej Mazdy 2, no zároveň mu dáva celkom nový imidž a karosériou na zvýšenom podvozku. Stručne a skrátka – Mazda 2 môže byť crossoverom. Navyše crossoverom s prémiovým dizajnom a postavením ako konkurent pre autá značky Mini a to aj prostredníctvom empatickej kamarátskej AI. X-Compact má dĺžku 3825 mm, výšku 1470 mm, šírku 1795 mm a rázvor 2515 mm.
