BRATISLAVA 8. septembra (WEBNOVINY) – Renault predstavil modernizovanú Lagunu už pred rokom na autosalóne v Paríži. Za rok sme už stihli faceliftovanú Lagunu aj otestovať. Článok nájdete tu. Tentokrát sa však konštruktéri „pozreli na zúbok“ vznetovým motorom, ktoré sú vďaka ich zásahom teraz ešte úspornejšie.
Modernizácia sa týka troch motorov 1.5 dCi, 2.0 dCi 130 a 2.0 dCi 150. Všetky tri agregáty dostali rovnaké technológie ako najnovší vznetový agregát od Renaultu (1.6 dCi 130), teda systém start/stop, systém rekuperácie energie pri brzdení (ESM), dokonalejší tepelný manažment motora a olejové čerpadlo s variabilným výkonom.
Výsledok? No ako ste sa dočítali už v titulku, spotreba motora 1.5 dCi poklesla z 4,7 litra iba na 4,2 litra nafty na 100 km. Oveľa zaujímavejšia je však spotreba dvojlitrov, ktoré sú najpredávanejšie. V ich prípade spotreba klesla z 5,2 litra na veľmi slušných 4,5 litra nafty na 100 km. Platí to pre obe výkonové verzie. Ťažšia kombi verzia Grandtour si na 100 km vypýta o 0,1 litra nafty viac.
Foto: Renault
Renault Laguna s týmito úspornejšími motormi by mala byť v predaji ešte tento mesiac. Najslabší motor 1.5 dCi už je dokonca v cenníku a to za cenu 17 490 €.