Test: Renault Laguna 2.0 dCi 4CONTROL

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) – Renault Laguna tretej generácie nie je žiadnou novinkou. Predávať sa začala koncom roka 2007, no na minuloročnom parížskom autosalóne predstavila francúzska automobilka modernizovanú verziu tohto modelu. Dostali sme možnosť vyskúšať si faceliftovanú Lagunu s najsilnejším motorom pod kapotou a natáčaním všetkých štyroch kolies. No a takéto ponuky sa jednoducho neodmietajú.

Možno sa vám zdá, že zvonku sa toho veľa nezmenilo, no celá predná časť je kompletne prepracovaná. Nárazník je úplne iný a svetlá dostali čierny podklad, ktorý mala pred faceliftom iba športová verzia GT a limitovaná edícia Black Edition. Svetlám navyše narástli akési „mračítka“.

Neviem ako vám, ale mne sa Laguna celkom páčila aj pred faceliftom. Svojimi krivkami by sa dala zaradiť medzi tie športovejšie modely strednej triedy. Modernizovaný model pôsobí pri pohľade spredu oveľa dravšie, čo teda zvyšku športovo strihnutého „kabátu“ naozaj pristane. Ešte lepší efekt môžete dosiahnuť pouvažovaním nad farebnými kombináciami namiesto voľby svojej obľúbenej farby. Pozrite sa na nami testované auto. Musíte uznať, že v bielej farbe vyzerá Laguna vďaka tmavým diskom a ostatným doplnkom čiernej farby naozaj výborne.

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Foto: Ondrej Rabatin

Interiér

Vo vnútri sa toho veľa nezmenilo. K dispozícii sú nové druhy čalúnenia sedadiel a dekoratívnych obkladov interiéru. Zmenila sa aj paleta a označenie jednotlivých výbavových stupňov. Z ponuky zmizla športová verzia GT, ktorá bola nahradená výbavou s označením 4CONTROL. Bohužiaľ, dvojlitrový benzínový turbomotor zmizol s výbavou GT. Pribudla edícia Bose, Black Edition ostáva v ponuke. Základom je výbava Expression a najluxusnejšia výbava nesie označenie Initiale. Drevo však v nej už nenájdete. Namiesto drevených líšt dekorujú palubnú dosku lišty lakované čiernym klavírnym lakom. Spodná časť palubnej dosky a ani volant už nemôže byť béžovej farby.

Vo vnútri je ale asi najväčšou novinkou práve audiosystém značky Bose. Musím sa priznať, že zozačiatku som mal pocit, že zvuk prémiovej aparatúry nie je práve najvyváženejší. Výkon desiatim reproduktorom nechýba. Subwoofer dokáže vylúdiť poriadne silné basy, no ostatné frekvencie sa mi zdali trochu utlmené. Máte totiž možnosť nastavovať iba basy a výšky, stredy nie, ani nič medzi tým. Po pár dňoch ladenia som si na zvuk zvykol a na konci testu som mal pocit, že to hrá naozaj výborne. Kde-tu však rezonoval interiér.

Motor

Dvojlitrový turbodiesel s výkonom 131 kW (180 k) nie je novinkou, no doteraz som nemal možnosť vyskúšať si tento motor. Je tým najsilnejším agregátom, ktorý je pre pohon Laguny v súčasnosti k dispozícii. Pred časom sme testovali Lagunu so slabšou verziou tohto motora, ktorá produkovala 110 kW (150 k). Na slušné vozenie to stačí, no treba si zvyknúť na citeľnú „turbodieru“. Pri silnejšej verzii je oneskorenie na zošliapnutie plynového pedálu pri nízkych otáčkach turbodúchadla oveľa menšie. Po roztočení turba navyše prichádza oveľa silnejší záťah. Až 400 Nm a slušných 180 koní.

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Foto: Ondrej Rabatin

Chod motora je veľmi kultivovaný a aj odhlučnenie interiéru je na veľmi dobrej úrovni. Pri jazde vás tak motor rozhodne rušiť nebude. Čo sa týka spotreby paliva, napriek svojim výkonom je motor nenáročný. V meste mu postačí aj sedem litrov nafty na 100 km a mimo neho budete na prejdenie 100 km potrebovať asi iba šesť litrov nafty. Na tak výkonné auto sú to skvelé výsledky.

Jazda

Ako som už spomínal vyššie, z Laguny (najmä tej testovanej) som mal pocit, že si sadám do športového auta. Do reality ma však ihneď vrátil posed za volantom. Je jednoducho vysoký. Všeobecne možno nie, ale na toto auto a vzhľadom na ostatné prvky v interiéri som mal pocit, že sedím zbytočne vysoko. Po nastavení sedenia do kompromisnej polohy som si chcel vyložiť obsah vreciek. Na veci ako napríklad mobil sa tu však veľmi nemyslelo. Aspoň že je ten stredový tunel s kovovým vzhľadom naozaj pekný.

Okrem vyššieho posedu je však na tom Laguna z pohľadu vodiča naozaj výborne. Pekná radiaca páka má presný chod a primeraný odpor. Riadenie je však na celom aute úplne najlepšie. Natáčanie aj kolies zadnej nápravy pritom nie je ničím novým. Už na prelome 80-tych a 90-tych rokov minulého storočia sme ho mali možnosť vidieť na niekoľkých japonských športových autách. Dnes to však nerobí takmer nikto. Asi iba Renault v Lagune a BMW v niektorých svojich väčších modeloch počnúc radom 5 a samozrejme za príplatok. Je to pritom tak úžasné. Radosť jazdiť. Auto reaguje aj na ten najmenší pohyb volantu. Nemáte však pritom pocit, že by auto reagovalo prehnane. Skrátka, volantom točíte menej, ako na iných autách. Po týždni strávenom za volantom Laguny som presedlal do iného auta a natáčanie zadných kolies mi už chýbalo. Na túto vec sa veľmi ľahko zvyká. Naozaj je škoda, že to neponúkajú viacerí výrobcovia.

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Laguna si ma získala svojim dravým vzhľadom, silným a pritom úsporným motorom, no najmä natáčaním zadných kolies. Je to proste geniálne. Ak hľadáte auto strednej triedy s výkonným a úsporným motorom, máte celkom dosť možností. Ak však radi šoférujete a chvíľky za volantom si radi užívate, potom zrejme hľadáte niečo športovejšie a tým sa váš okruh kandidátov o dosť zmenšuje. V podstate by som navrhoval iba dve autá. Krásnu Alfu Romeo 159 s úžasným interiérom a ideálnym posedom za volantom, alebo Lagunu. Alfa Romeo však nemá natáčanie zadných kolies. Vybavte si predvádzaciu jazdu na Lagune s natáčaním zadných kolies a po tejto skúsenosti už zrejme nebudete chcieť nič iné.

Základná cena modelu – Renault Laguna 2.0 16v Expression: 16 990 €

Základná cena testovanej verzie – Renault Laguna 2.0 dCi (131 kW) 4CONTROL: 25 290 €

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Batožinový priestor ponúka celkom slušných 450 litrov. Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Laguna 4CONTROL 2.0 dCi
Pod podlahou sa skrýva druhé dno na menšie predmety. Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1995

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

131 / 3750

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

400 / 2000

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

222

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

8,5

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

7,7 / 4,7 / 5,7

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

450/1377

Objem nádrže (l):

66

Prevádzková hmotnosť:

1586

Rozmer pneumatík:

225/45 R18

Dĺžka (mm):

4695

Šírka (mm):

1811

Výška (mm):

1445

Rázvor (mm):

2756

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault