Kia K4 je na Slovensku a chce pokoriť Octaviu. Viac priestoru, lepšia výbava – FOTO

Ako prvý na náš trh prichádza hatchback s proporciami, ktoré v tomto stále silnom európskom segmente nie sú bežné.
Kia k4 na slovensku_02.jpg
Kia K4 na Slovensku. Foto: Kia

Zaujímavosti vozidla

Sedenie vzadu je teda v stojacom aute príjemné, zatiaľ toho veľa nevieme o jazdných vlastnostiach, no predpokladom je, že vďaka väčšiemu rázvoru i rozchodu kolies môže byť podvozok komfortnejší a Kia sľubuje i väčšiu rafinovanosť jazdy aj v zmysle zníženia hlučnosti.

Koniec koncov, model K4 nemá za cieľ osvojiť si len európsky segment C (nižšia stredná trieda – trieda Golf), ale zlákať k sebe aj posádky túžiace po väčšom vozidle zo segmentu D (trieda Passat). Ide skrátka o recept, ktorý je vlastný práve čoraz väčšej Octavii, nemožno sa preto čudovať, že Kia za svoj benchmark považuje práve Octaviu.

Slabinou sedenia vzadu môže byť tvrdý plastový “chrbát” predných sedadiel. Prítomné výduchy vzduchotechniky (od Gold výbavy) a 438 litrový kufor hatchbacku však hovoria v prospech auta. A pozitívne hodnotíme aj klasickú páku automatickej prevodovky.

Tá je na správnom mieste a robí sa s ňou presne tak ako si roky pamätáme. Drobné voliče a otočné ovládače automatom prlíš nesvedčia. Iné to je vo vozidlách, kde sa výrobcovia rozhodli nasledovať Mercedes a volič automatu posunuli pod volant, čo pôsobí azda rovnako prirodzene ako páka na stredovom tuneli.

Interiér vozidla pôsobí kvalitne. Žiadna zbytočná okázalosť. Predsa len privezené vozidlo bolo vo výbave Gold a tá má byť istou zlatou strednou cestou výbav. Tak ako zaznelo na prezentácii, nič zásadné jej na prvý omäk nechýbalo.

Motorizácie a verzie

Model K4 kúpite v štyroch benzínových motorizáciách. Takto o necelý rok v októbri 2026 sa pod prednou kapotou vozidla ocitne aj benzínový full hybrid. Dovtedy ponuku tvorí 1.0 TGDi s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Pričom s automatom – 7DCT prevodovkou ide o mild-hybrid s podstatnou slabinou – menším objemom kufra. Zaujímavejšou voľbou je 1.6 litrový T-GDI turbomotor s výkonom 150 alebo 180 koní. V oboch prípadoch len s automatom.

K4 v základnej výbave Silver a s 1.0 TGDI 115 k kúpite od 20 790 eur. Verziu Gold s rovnakým motorom kúpite od 22 690,-. Gold so štvorvalcom s výkonom 150 koní je od 25 890 eur. Goldka okrem bohatej základnej výbavy s množstvom doplnkových systémov a bezpečnostných riešení ponúka aj digitálny prístrojový štít, zatmavené okná, samostievacie zrkadlo a vyhrievané predné sedadlá s volantom.

Firmy a inštitúcie: Kia Slovakia