BRATISLAVA 12. mája (WEBNOVINY) – Rovnako ako kombi, aj sedan vznikal v európskom dizajnovom centre Hyundaia v nemeckom Rüsselsheime. Podľa súčasného trendu jeho krivky pripomínajú skôr kupé, ako klasický trojpriestorový sedan. Na dĺžku meria 4 740 mm, čo je o 3 cm menej, ako meria kombi. Šírka 1 815 mm a výška 1 470 mm zostali zachované, rovnako ako rázvor osí kolies s hodnotou 2 770 mm. Sedan disponuje batožinovým priestorom s objemom 503 litrov, pričom kombi ponúka o 30 litrov viac.
Zo začiatku predaja (prelom rokov 2011 a 2012) sa budú pod kapotou montovať dva benzínové a dva dieselové motory. Ponuku benzínových agregátov bude otvárať 1,6-litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva do valcov, vďaka čomu dosahuje výkon 99 kW (135 k). Silnejšou alternatívou bude dvojliter s výkonom 130 kW (177 k). Neskôr pribudne preplňovaný benzínový motor 1.6 Turbo GDI.
Naftu bude zastupovať motor 1.7 CRDI a to v dvoch výkonových prevedeniach. Slabšia verzia disponuje výkonom 85 kW (115 k) a tá silnejšia sa môže pochváliť výkonom 100 kW (136 k). Neskôr by sa mal objaviť aj silnejší vznetový agregát, ktorý by mal Hyundai skombinovať so svojou novou dvojspojkovou prevodovkou.
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Huyndai počíta s predajom približne 60 000 kusov modelu i40 ročne. Na dnes predstavený sedan by malo pripadať 25 % z celkového počtu. Juhokórejská automobilka tiež dúfa, že model i40 jej pomôže zvýšiť celkový podiel na trhu v Európe zo súčasných 2,8 % na tri percentá.