Test: Hyundai ix20 1.4 CRDi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 28. marca (WEBNOVINY) – Juhokórejská automobilka Hyundai vyvíjala toto kompaktné MPV v spolupráci so sesterskou automobilkou Kia. Výsledkom koncernovej spolupráce sú modely Kia Venga a Hyundai ix20, ktoré sa vyrábajú v spoločnom výrobnom závode v českých Nošoviciach. V podstate ide o jedno a to isté auto. Venga a ix20 sa však mierne líšia dizajnom. Mňa osobne oslovuje skôr fluidný dizajn Huyndaiu, ktorý teraz automobilka zavádza na všetky svoje modely. Vďaka tomuto dizajnu mení Hyundai modelom ix20 ponímanie áut kategórie MPV. Hyundai ix20 je síce malé MPV segmentu B, no nie je to žiadna krabica. Napriek vysokej karosérii dokáže zaujať svojim dynamickým vzhľadom, najmä pri pohľade spredu.

Interiér

V porovnaní s Kiou Venga nájdete v interiéri opäť ďalšie dizajnové rozdiely, no v podstate je to úplne to isté. Autá majú ináč riešený prístrojový panel, stredovú konzolu a iné sú aj volanty. Základ ostáva nezmenený. Treba však podotknúť, že ide o dobrý základ.

Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai ix20 dokáže ponúknuť až nečakane veľa miesta na malom pôdoryse, ktorý má k dispozícii. Treba tiež pochváliť množstvo menších odkladacích priestorov po celom interiéri. Veľmi praktickým detailom sú posuvné zadné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadiel. Tie sa dajú samozrejme sklápať. Následne vytvoria s podlahou batožinového priestoru jednu rovinou, čo je ďalšou veľkou výhodou.

Motor

Benzínová „jedna-šestka“, ktorú sme si mali možnosť vyskúšať v Kii Venga, je pre potreby tohto malého MPV po dynamickej stránke plne postačujúcou motorizáciou. Bohužiaľ, o maloobjemovom vznetovom motore 1.4 CRDi sa to povedať nedá. Zrýchlenie z nuly na stovku trvajúce 14,5 sekundy si vyžaduje veľkú dávku trpezlivosti. Na druhej strane, v disciplíne „spotreba paliva“ je to ozajstný šampión.

Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

Výrobca udáva, že Hyundai ix20 s motorom 1.4 CRDi si v mestskom cykle vystačí s piatimi litrami nafty na 100 km. Tento údaj prekvapujúco ani nie je ďaleko od pravdy. Zo začiatku testu som sa so spotrebou pohyboval okolo tých piatich litrov, no dopravné zápchy dokážu tento údaj zvýšiť. Nad šesť litrov sa však s týmto motorom nedostanete ani štýlom „brzda-plyn“. Mimo mesta výrobca udáva spotrebu 4,2 litra nafty. Považoval som to za pomerne trúfalý údaj, no na 130 km dlhej ceste mimo mesta mi palubný počítač na konci ukázal číslo 4,3. Na spiatočnej ceste to už síce bolo päť litrov, no aj tak sa dá spotreba paliva Hyundaiu ix20 s motorom 1.4 CRDi označiť za mimoriadne sympatickú.

Jazda

Hyundai ix20 je rodinné auto skonštruované s ohľadom na maximalizáciu vnútorného priestoru a jeho praktické prevedenie. Jazdné vlastnosti sa akosi neprebojovali na prvé priečky v rebríčku priorít konštruktérov. Nie že by auto jazdilo zle, to určite nie. Potešilo ma presné radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky a zároveň riadenie s primeraným odporom. Ale čo chcete od MPV? Preprava osôb a ich batožiny z miesta A na miesto B? Bez problémov. S motorom 1.4 CRDi? Bez problémov a skoro zadarmo? Ale radosť z jazdy? Čo je to?

Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Ak hľadáte rodinné auto za rozumnú cenu, vaše možnosti sú v dnešnej dobe takmer neobmedzené. Ak ste však financiami obmedzení na segment B, no súčasne potrebujete niečo väčšie, priestrannejšie a praktickejšie, nemusíte nutne investovať do drahšieho auta vyššej triedy. Hyundai ix20 by mohol byť skvelým riešením. Ak však radi šoférujete, z vysokého posedu za volantom nadšení nebudete. A čo motor? Benzínová „jedna-šestka“ má na takéto auto výkonu naozaj dosť. Diesel síce neohúri dynamikou, no aspoň ušetríte na palive.

Základná cena modelu – Hyundai ix20 1.4 CVVT Classic: 11 898 €

Základná cena testovanej verzie – Hyundai ix20 1.4 CRDi Comfort: 14 217 €

Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai ix20
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

vznetový, radový

Valce / ventily:

4 / 16

Zdvihový objem (cm3):

1396

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

66 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

220 / 1750-2750

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

167

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

14,5

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

5 / 4,2 / 4,5

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

440

Objem nádrže (l):

48

Prevádzková hmotnosť:

1345-1446

Rozmer pneumatík:

195/65 R15

Dĺžka (mm):

4100

Šírka (mm):

1765

Výška (mm):

1600

Rázvor (mm):

2615

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Hyundai