Test: Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 3. mája (WEBNOVINY) – Ako iste viete, toto SUV je síce kórejské, no vyrába sa u nás – vo výrobnom závode automobilky Kia v Tepličke nad Váhom. Už to tak ale dlho nebude. Výroba modelu ix35 sa presunie do českých Nošovíc. Česi k nám na oplátku presťahujú výrobu Kie Venga. Doteraz sa teda sesterské SUV Hyundai ix35 a Kia Sportage vyrábali na Slovensku a malé MPV dvojičky Kia Venga a Hyundai ix20 v Čechách. Už onedlho sa ale Kie budú vyrábať na Slovensku a Hyundaie v Česku.

To však pre užívateľa podstatné nie je. Dôležitejšie je to, že ix35-ka aj rok po uvedení na trh vyzerá stále dobre. Už sa ľudia síce za autom neobzerajú tak, ako keď sme ho testovali pred necelým rokom, ale treba to brať pozitívne. Tento model je totiž medzi slovenskými vodičmi celkom obľúbený a na našich cestách ho vidno dosť často. Nie je to už teda žiadna novinka.

Novinkou nie je ani to, že ix35-ka ponúka dobre vyzerajúci a priestranný interiér, ktorý dokáže cestujúcim poskytnúť patričný komfort. Nechýba veľký batožinový priestor – 591 litrov, po sklopení sedadiel až 1 436 litrov. Auto teda spĺňa takmer všetky požiadavky moderného Slováka. Už by to chcelo iba minimálnu spotrebu, maximálny výkon, čo najnižšiu cenu a vtedy by to bolo dokonalé rodinné auto pre Slováka. Má teda Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4×2 predpoklady získať tento pomyslený titul?

Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Prvýkrát sme testovali auto zo samého spodku cenníka. Malo najsilnejší motor v ponuke, pohon všetkých štyroch koleis a najvyššiu výbavu Premium. S cenou začínajúcou na 27 399 € to ale nie je auto pre každého a tak sme si vyskúšali aj ľudovejšiu verziu – so základným motorom 1.6 GDI, pohonom iba predných kolies a nižšou výbavou Style.

Nový benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva produkuje na svoj objem nevídaný výkon. Atmosféricky plnená „jedna-šestka“ dosahuje výkon až 99 kW (135 k). Na veľký a ťažký Hyundai ix35 však naozaj nie je veľa. Situácii nepomáha ani trochu zvláštne odstupňovaná prevodovka. Mal som pocit, že zatiaľ čo nižšie prevodové stupne sú dosť dlhé, šestka je naopak krátka. Pritom by to malo byť presne opačne. Auto by potom ľahšie zrýchľovalo a na diaľnici by mal jeho motor nižšie otáčky. Teraz totiž pri 130 km/h a zaradenej šestke motor točí niečo cez 3 700 ot./min. S odhlučnením problém nie je. Väčším problémom je spotreba.

Zatiaľ čo v meste si od vás ix35-ka s týmto motorom vypýta prijateľných 8,5 litra benzínu na 100 km, na diaľnici budete mať zhruba rovnakú spotrebu. Ak pôjdete po bežných cestách a diaľnici sa vyhnete, rozvážnym štýlom jazdy sa bez problémov dostanete na úroveň 6,5 litra na 100 km.

Jazda

Posed za volantom je typický pre SUV. Sedíte vyššie, máte možno lepší výhľad, ale v zákrutách sa necítite práve najistejšie. To však záujemcov o takýto typ auta nezaujíma, však? OK, dajme tomu, že posed za volantom je dobrý, ale tento motor v mojom osobnom hodnotení neobstojí. Teda motor určite áno, ale v tomto aute určite nie. Motor by bol skvelý v i30-tke, ale tuto nie. To auto je s ním vyslovene lenivé. Ak plánujete Hyundai ix35 kúpiť ako auto do mesta (čo je vzhľadom na jeho rozmery a pôvodné určenie absurdné, ale viem, je to moderné), tak dajme tomu, že to stačí. Viem, že to chcete počuť a aj keby som to nenapísal, určite ste si to už sami v duchu povedali, keď ste si o pár riadkov vyššie prečítali, že auto je lenivé. Pri prvom predbiehaní mi ale dáte za pravdu. Ja nemám najmenší problém podradiť o dva-tri stupne a držať motor v rozmedzí 4 500 až 6 000 ot./min. ak treba. Vtedy ten motor aj celkom ide. Ale podradíte aj vy? Áno? A čo keď budete viesť svokru? Ja sa v takýchto prípadoch cítim ako blbec. A čo vaša drahá polovička? Nežné žieňa, ktorej takýto „agresívny štýl jazdy“ nič nehovorí? No nepodradí. A tak sa buď pustí do riskantného predbiehacieho manévru, alebo pôjde za tým autobusom až domov…

Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Hyundai ix35? Môže byť. Jednoznačne ale s turbodieselom pod kapotou. Ideálne dvojlitrovým. A keď už je to SUV, patrilo by sa priplatiť si aj za pohon všetkých štyroch kolies. Nikdy neviete, kedy sa vám zíde. Nechcete predsa, aby si na vás hneď pri prvej lyžovačke majitelia Octavií 4×4 a Suzuki SX4 4×4 ukazovali, že to je ten s tým „tereniakom“, čo musel nechať auto pod kopcom.

Základná cena modelu – Hyundai ix35 1.6 GDI Classic 4×2: 17 299 €

Základná cena testovanej verzie – Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4×2: 19 399 €

Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai ix35 1.6 GDI Style 4x2
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, zážihový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1591

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

99 / 6300

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

167 / 4850

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

178

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

11,1

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

8,2 / 6,0 / 6,8

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

591 / 1436

Objem nádrže (l):

58

Prevádzková hmotnosť:

1380-1502

Rozmer pneumatík:

225/60 R17

Dĺžka (mm):

4410

Šírka (mm):

1820

Výška (mm):

1670

Rázvor (mm):

2640

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Hyundai