Dacia aktualizovala Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan - lepšie výbavy, stále lacné - FOTO

Dacia považuje tieto tri, respektíve štyri modelové rady za základ svojej ponuky.
Dacia sandero_sandero stepway_jogger.jpg
Dacia Sandero, Sandero Stepway a Jogger. Foto: Dacia

Od puklíc až ku klipu na nákupnú tašku

K faceliftu patria nové puklice i dizajny zliatinových kolies, shark anténa pre vyššie výbavy (od Expression) a nové metalízy. Pre Sandero, Sandero Stepway a Logan je to žltý odtieň Amber Yellow a pre Sandero, Jogger a Logan zas odtieň Sandstone známy z iných modelov značky. V kabíne nájdete nové textílie s prívlastkom vyššej odolnosti – hľadať ich treba na sedadlách, palubke i na dverách. Verzie s automatmi majú nový volič prevodovky s názvom E-Shifter.

Modely tiež získali nový multimediálny systém s 10-palcovým centrálnym displejom infotainmentu i indukčnú nabíjačku, pričom zmeny sa dotkli aj prístrojového panelu. Ten má naďalej 7-palcov, ale získal novší modernejší dizajn. Zabúdať netreba ani na riešenia zvané YouClip, ktorými si môžete v kabíne uchytiť originálne doplnky z kategórie: praktické riešenia na každý deň. Patria medzi nimi úchyty pre púzdro na okuliare a nákupnú tašku…

Dacia_jogger_2026_06.jpg
Dacia Jogger 2026. Foto: Dacia

Pohony: nový hybrid pre Jogger i Sandero Stepway

Nový pohon s označením Hybrid 155, ktorý sa predstavil prvýkrát pri modeli Bigster smeruje aj pod prednú kapotu automobilu s názvom Jogger. V Joggeri nahradí starší Hybrid 140. Hybrid 155 s novým 1,8 litrovým atmosférickým motorom a dvomi elektromotormi sa prvýkrát dostane aj do modelu Sandero Stepway. Systém Sanderu dodá neočakávanú dynamiku. 155 koní vrcholného výkonu dopĺňa 170 Nm krútiaceho momentu. O prenos sily motora na predné kolesá sa stará automatická multimódová prevodovka.

Prvýkrát si budú môcť zákazníci zakúpiť LPG pohon s automatickou prevodovkou, ktorá má navyše k dispozícii aj pádielka pod volantom. Dacia naďalej trvá na znižovaní emisnej stopy svojich vozidiel prostredníctvom ekonomicky prijateľného LPG pohonu (flex-fuel) s nádržou na benzín i na LPG.

Emisie systém znižuje o 10% v porovnani s čisto benzínovým motorom. Jednotka Eco-G 120 s LPG nádržou zahŕňa nový 1,2 litrový trojvalec s výkonom 120 k v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Dacia sa tiež chváli väčšími nádržami na LPG – 49,6 l pre Sandero a Logan, 48,8 l pre Jogger namiesto 40 v prípade všetkých doterajších LPG verzií. Zvýšený výkon má aj pohonná jednotka pre Sandero a Logan s označením TCe 100 (100 k namiesto 90 k).

Firmy a inštitúcie: Dacia