úplne nové články batérií s valcovitým tvarom, ktoré sa dajú lepšie chladiť a zaberú menej miesta a spotrebujú menej materiálu. Ďalej je to “hearth of joy” teda superpočítač, ktorý sa venuje len riadeniu vozidla, nastaveniu elektroniky, výkonu, krútiacemu momentu a zážitku vodiča z jazdy.
Spomenúť treba tiež celkom nový infotainment s novým hardvérom, nový plávajúci monitor s uhlopriečkou vyše 17 palcov, rozšírenú realitu head-up displeja, nové ovládacie prvky, nový volant, nový displej pod čelným sklom, ktorý je nastaviteľný, ovládanie celého systému primárne cez volant (ruky na volante, oči na ceste) a tiež nová generácia pohonných jednotiek eDrive (6. gen), ktorá v motoroch nevyužíva vzácne zeminy a aj bez nich dokáže dramaticky znižovať spotrebu, nové polovodiče a mnoho ďalšieho…

Všetko nové na papieri
BMW iX3 má už dnes mimoriadne dlhý a pútavý životopis. Model si do papierov píše dĺžku 4782, šírku 1895 mm, výšku 1635 mm a rázvor 2897 mm. Až na pár milimetrových rozdielov je tak auto rozmerovo totožné so súčasnou X3. A práve porovnanie s ňou je dôležité z hľadiska cien. iX3 totiž kúpite v cene od 67 290 eur.

MG S5 EV - nový konkurent pre Škodu Elroq. Vyhráva cenou a výbavou - FOTO
Ide o verziu 50 xDrive so 108,7 kWh batériou s dojazdom 805 km podľa WLTP a s výkonom 345 kW (469 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebieha za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 210 km/h. Neskôr pribudnú aj slabšie a teda aj lacnejšie verzie. Ale poďme porovnávať.
Model X3 so základnou motorizáciou 20 xDrive s výkonom 208 k a s benzínovým štvorvalcom a automatom kúpite od 59 290,-. Porovnateľná benzínová verzia so šesťvalcovým srdcom s výkonom 293 kW a s takmer rovnakým označením M50i xDrive je však od 83 520 eur. Plug-in hybrid iX3 s výkonom 220 kW je od 65 120 eur. V preklade: nová generácia iX3 Neue Klasse je cenovo porovnateľná s modelmi BMW X3. Ak si teda niekto trúfne vymeniť istotu benzínovej nádrže za pokročilú technológiu, nebude musieť siahnuť hlbšie do peňaženky.

Naživo? Pár prekvapení
Model, ktorý prišiel do Bratislavy bol vo verzii M (M Pro) s 22 palcovými diskami kolies a športovo ladenou výbavou. Auto môže byť v základnej špecifikácii bez M balíka, v ktorej vyzerá v podstate rovnako ako M-kový model. S rozdielom športových doplnkov a svietiacich ľadviniek.
Ďalším rozdielom sú spomínané disky. Dojazd 805 km totiž automobil v tejto špecifikácií dosiahne len na aero 20-palcových diskoch kolies. 21 a 22 palcové kolesá dojazdy o pár desiatok kilometrov skrešú, takže ich nasadenie si treba zvážiť.

Populárny slovenský model Kia Ceed končí. Náhrada prichádza z Ameriky. Bude väčšia a prémiovejšia - FOTO
iX3 budú vyrábať (najprv) v Maďarsku a sériová výroba sa rozbehne začiatkom novembra. Privezené vozidlo tak bolo v predsériovom stave. Obvykle to už takmer nič neznamená, no nám sa podarilo odhaliť drobnosť, ktorú by už sériové auto nemalo mať – a to šróby z bočnej časti zadných sedadiel. Nevidno ich síce, ale ak hľadáte tiahlo, ktorým sa nastavuje sklon zadných operadiel, môžete na šróbiky a matice s ostrými hranami natrafiť. Uvidíme, či sériovej podobe budú šróbiky skryté.
Auto vyzerá slušne, no na jeho tvary a riešenia si treba trošku pripraviť oči. Podobne ako si treba pripraviť končatiny a aj oči na nové spôsoby ovládania, napríklad elektrické nastavovanie sedadiel je po vzore iX modelu na dverách a nie na sedadle z bočnej strany. Väčším problémom však bude zvyknúť si na ovládanie bez kolieska, ktoré nahradil spomínaný volant. Do akej miery bude cez volant ovládateľný infotainment ale zatiaľ nevieme.