BMW iX3 Neue Klasse už na Slovensku. Ceny revolučného auta príjemne prekvapia - FOTO

Model budú vyrábať (najprv) v Maďarsku a sériová výroba sa rozbehne začiatkom novembra.
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse počas slovenskej premiéry v priestoroch bratislavského letiska. Foto: Ján Hargaš.

úplne nové články batérií s valcovitým tvarom, ktoré sa dajú lepšie chladiť a zaberú menej miesta a spotrebujú menej materiálu. Ďalej je to “hearth of joy” teda superpočítač, ktorý sa venuje len riadeniu vozidla, nastaveniu elektroniky, výkonu, krútiacemu momentu a zážitku vodiča z jazdy.

Spomenúť treba tiež celkom nový infotainment s novým hardvérom, nový plávajúci monitor s uhlopriečkou vyše 17 palcov, rozšírenú realitu head-up displeja, nové ovládacie prvky, nový volant, nový displej pod čelným sklom, ktorý je nastaviteľný, ovládanie celého systému primárne cez volant (ruky na volante, oči na ceste) a tiež nová generácia pohonných jednotiek eDrive (6. gen), ktorá v motoroch nevyužíva vzácne zeminy a aj bez nich dokáže dramaticky znižovať spotrebu, nové polovodiče a mnoho ďalšieho… 

Bmw ix3 neue klasse na slovensku_16.jpg
Model BMW iX3 Neue Klasse, ktorý prišiel do Bratislavy bol vo verzii M (M Pro) s 22 palcovými diskami kolies a športovo ladenou výbavou. Foto: Ján Hargaš.

Všetko nové na papieri

BMW iX3 má už dnes mimoriadne dlhý a pútavý životopis. Model si do papierov píše dĺžku 4782, šírku 1895 mm, výšku 1635 mm a rázvor 2897 mm. Až na pár milimetrových rozdielov je tak auto rozmerovo totožné so súčasnou X3. A práve porovnanie s ňou je dôležité z hľadiska cien. iX3 totiž kúpite v cene od 67 290 eur.

Ide o verziu 50 xDrive so 108,7 kWh batériou s dojazdom 805 km podľa WLTP a s výkonom 345 kW (469 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebieha za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 210 km/h. Neskôr pribudnú aj slabšie a teda aj lacnejšie verzie. Ale poďme porovnávať.

Model X3 so základnou motorizáciou 20 xDrive s výkonom 208 k a s benzínovým štvorvalcom a automatom kúpite od 59 290,-. Porovnateľná benzínová verzia so šesťvalcovým srdcom s výkonom 293 kW a s takmer rovnakým označením M50i xDrive je však od 83 520 eur. Plug-in hybrid iX3 s výkonom 220 kW je od 65 120 eur. V preklade: nová generácia iX3 Neue Klasse je cenovo porovnateľná s modelmi BMW X3. Ak si teda niekto trúfne vymeniť istotu benzínovej nádrže za pokročilú technológiu, nebude musieť siahnuť hlbšie do peňaženky. 

Bmw ix3 neue klasse na slovensku_04.jpg
Model BMW iX3 Neue Klasse iX3 budú vyrábať (najprv) v Maďarsku. Foto: Ján Hargaš.

Naživo? Pár prekvapení

Model, ktorý prišiel do Bratislavy bol vo verzii M (M Pro) s 22 palcovými diskami kolies a športovo ladenou výbavou. Auto môže byť v základnej špecifikácii bez M balíka, v ktorej vyzerá v podstate rovnako ako M-kový model. S rozdielom športových doplnkov a svietiacich ľadviniek.

Ďalším rozdielom sú spomínané disky. Dojazd 805 km totiž automobil v tejto špecifikácií dosiahne len na aero 20-palcových diskoch kolies. 21 a 22 palcové kolesá dojazdy o pár desiatok kilometrov skrešú, takže ich nasadenie si treba zvážiť. 

iX3 budú vyrábať (najprv) v Maďarsku a sériová výroba sa rozbehne začiatkom novembra. Privezené vozidlo tak bolo v predsériovom stave. Obvykle to už takmer nič neznamená, no nám sa podarilo odhaliť drobnosť, ktorú by už sériové auto nemalo mať – a to šróby z bočnej časti zadných sedadiel. Nevidno ich síce, ale ak hľadáte tiahlo, ktorým sa nastavuje sklon zadných operadiel, môžete na šróbiky a matice s ostrými hranami natrafiť. Uvidíme, či sériovej podobe budú šróbiky skryté.

Auto vyzerá slušne, no na jeho tvary a riešenia si treba trošku pripraviť oči. Podobne ako si treba pripraviť končatiny a aj oči na nové spôsoby ovládania, napríklad elektrické nastavovanie sedadiel je po vzore iX modelu na dverách a nie na sedadle z bočnej strany. Väčším problémom však bude zvyknúť si na ovládanie bez kolieska, ktoré nahradil spomínaný volant. Do akej miery bude cez volant ovládateľný infotainment ale zatiaľ nevieme. 

Firmy a inštitúcie: BMW