Audi uvádza nový naftový šesťvalec: vyšpičkovaný vďaka štvorici elektro-mašín - FOTO

Najprv sa dostanú do ponuky modelov A6 a Q5.
V6 diesel engine for Audi Q5 and Audi A6
Audi Q5 a Audi A6 s novými motormi V6 TDI. Foto: Audi

Lepšie ako v S6

Keď sa potom hlavný spaľovací motor dostane do vyšších otáčok a výkon a krútiaci moment mu začnú rásť prirodzene v spolupráci s väčším turbodúchadlom, pomoc elektrických komponentov klesá až úplne mizne a to do momentu, keď vodič uvoľní tlak na pedál akcelerátora, keď si elektrická sústava začne minutú energiu rekuperovať podľa konkrétnej situácie.

Zaujímavé je aj umiestnenie elektrického kompresora, ktorý sa nachádza až za konvenčným turbom. Keď je plynový pedál stlačený, no dostupnosť energie na strane turbíny nie je dostatočná, vzduch z prívodného kanála už aj tak mierne stlačený je privádzaný ku elektrickému kompresoru pre ďalšie stlačenie. Systém je výkonnejší, než ten doteraz montovaný do áut S4, S6 a SQ5 vďaka PSM motoru kompresoru a úprave prísunu vzduchu medzi valcami. Celkovo dokáže plniaci systém vyvinúť tlak až 3,6 baru. Systém je tiež pripravený na využívanie ekologického paliva HVO 100.

Firmy a inštitúcie: Audi