Ministerstvá školstva a kultúry plánujú spolupracovať v oblasti mediálnej výchovy na školách. Do pracovnej skupiny Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR k tejto problematike bude zaradený aj reprezentant Ministerstva kultúry (MK) SR.
V rámci pracovného stretnutia sa na tom zhodli štátny tajomník ministerstva kultúry Tibor Bernaťák a jeho kolega z ministerstva školstva Slavomír Partila, informovalo o tom MK SR. Obaja tajomníci sa zhodli aj na tom, že v danej oblasti je potrebné stanoviť jasné pravidlá.
Už nestačí len učiť sa, učiť sa, učiť sa. Podľa Druckera sa musia deti naučiť kriticky myslieť a pracovať s dátami (video+foto)
„Ministerstvo kultúry má záujem v tejto oblasti spolupracovať, pretože naším záujmom je rozvíjať u detí kritické myslenie, pluralitu názorov a viacvrstvové vnímanie sveta,“ vyjadril sa v rámci stretnutia generálny tajomník Služobného úradu MK SR Lukáš Machala.
Generálny riaditeľ Sekcie predprimárneho vzdelávania Martin Kríž uviedol, že z pohľadu rezortu školstva by sa žiaci mali učiť ako myslieť, nie čo si majú myslieť. Zdôraznil, že je potrebné, aby sa pri tom opierali o vedomosti, hodnoty a dáta.
Takmer dve tretiny stredoškolákov by súhlasili s viacúrovňovou maturitnou skúškou z niektorých predmetov (video+foto)
„Ministerstvo kultúry SR má možnosť podporiť mediálnu výchovu na školách aj prostredníctvom dotačného programu mediálnej výchovy a boja proti dezinformáciám,“ doplnilo MK SR.