Varíte, kúrite či ohrievate vodu plynom? Plynové zariadenia si vyžadujú pravidelnú kontrolu realizovanú profesionálom. O ideálnom čase realizácie a výhodách servisu plynových zariadení sme sa poradili s odborníkom zo Stredoslovenskej energetiky (SSE).
Ako často by sme mali vykonávať servis plynových zariadení?
Servis plynového zariadenia a spotrebičov sa domácnostiam v rodinných domoch a bytoch odporúča raz ročne aj napriek tomu, že nie je povinný. „Pravidelný servis prináša domácnostiam množstvo výhod. Okrem bezpečnej a spoľahlivej prevádzky, prevencie pred únikom plynu a inými poruchami je to aj úspornejšia prevádzka, a tým nižšia spotreba plynu. Spotreba domácnosti môže klesnúť až o 25 percent,“ vysvetľuje Michal Jaloviar, riaditeľ predaja B2C zákazníkom zo SSE. Pravidelný servis plynových zariadení predĺži ich životnosť a je tiež podmienkou poskytnutia záruky zo strany výrobcov kotlov.
Čisté = bezpečné
Majte na pamäti, že správne vyčistené plynové zariadenia sú nevyhnutnou podmienkou pre ich bezpečné fungovanie. Za technický stav plynových zariadení a spotrebičov v domácnosti zodpovedá ich vlastník. Malo by teda byť v jeho osobnom záujme, aby pracovali bezpečne a ekonomicky. V prípade vzniknutia škody, ktorá súvisí s nevykonaním pravidelnej prehliadky plynového zariadenia totiž môže poisťovňa dojednané poistné plnenie znížiť alebo aj úplne zamietnuť.
Prednostne, flexibilne a so zľavou
Najvhodnejším časom na uskutočnenie servisnej prehliadky je obdobie pred alebo po vykurovacej sezóne. „Svojim zákazníkom ponúkame zľavu zo štandardných cien servisu plynových zariadení a prostredníctvom svojich aliančných zmluvných partnerov prednostné vybavenie v termíne servisnej prehliadky maximálne prispôsobenom ich potrebám,“ dopĺňa výhody Michal Jaloviar.
Viac informácií o servise plynových zariadení nájdete na www.sse.sk/servis ako aj v zákazníckych centrách SSE.