Slovenská pošta pokračuje v transformácii svojej pobočkovej siete v okresných mestách, kde plánuje optimalizovať 21 prevádzok s klesajúcou návštevnosťou a využiteľnosťou služieb.
Ako informoval Michal Petro zo Slovenskej pošty, cieľom je priniesť klientom dostupnejšie služby a vyšší komfort pri ich využívaní, zároveň zabezpečiť dlhodobú udržateľnosť spoločnosti. Aktuálne Slovenská pošta prevádzkuje v okresných mestách 126 pobočiek, z ktorých po komplexnej analýze plánuje zrušiť 29.
„Kladné rozhodnutie Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb pošta zatiaľ dostala v prípade 21 prevádzok, ktorých činnosť bude ukončená v najbližších mesiacoch,“ uvádza Petro.
V Poprade iba štyri pošty
Transformácia sa dotkne aj pobočiek v Poprade. Od začiatku októbra budú v meste fungovať iba štyri prevádzky pošty. Pôjde o hlavnú poštu na Mnoheľovej ulici, ďalej na Juhu 3, na železničnej stanici a v Matejovciach. Informovala o tom v utorok samospráva na sociálnej sieti.

Slovenská pošta obnovuje doručovanie darčekov do USA, zmestiť sa však musíte do sumy 90 dolárov
Avizované zmeny boli aj témou utorkového stretnutia primátora Popradu Antona Danka s generálnym riaditeľom Slovenskej pošty Vladislavom Kupkom. Podľa primátora sa zachovať pobočky na sídlisku Západ i pri Výkriku napriek jeho snahám nepodarilo.
„Transformácia Slovenskej pošty ide podľa stanoveného harmonogramu na celom Slovensku. V niektorých iných mestách, veľkosťou podobných Popradu, sú na tom ešte horšie. Je to jav nezvratný, aj transformácia pošty totiž reaguje na konsolidáciu verejných financií,“ uviedol s tým, že samosprávy to nemajú možnosť ovplyvniť.
Rozšírenie otváracích hodín
Pobočky, ktoré v meste zostávajú, však boli podľa samosprávy kapacitne posilnené, zároveň rozšírili otváracie hodiny. V rámci nich bude viac otvorených priehradiek, čo by malo zrýchliť plynulosť vybavenia klientov. „Dávam do pozornosti sieť doručovateľov, ktorá sa vôbec nemení, to znamená, že každý bude mať naďalej k dispozícii svojho poštára či poštárku. Cez nich sa dá vybaviť až 90 percent vecí, kvôli ktorým chodili ľudia do kamenných pobočiek,“ upozornil Kupko.

Útoky psov na kuriérov stúpajú, Slovenská pošta hrozí pozastavením doručovania zásielok
Poštári sú podľa jeho slov vybavení novými mobilnými zariadeniami, cez ktoré sa dá napríklad zaplatiť poštová poukážka či zaslať list alebo balíček. Zásielky budú obyvateľom spádových oblastí vydávať určené nástupnícke pošty, ostatné služby budú dostupné na iných pobočkách, u doručovateľov alebo prostredníctvom alternatívnych bodov ako BalíkoBOXy či PoštaPOINTy.
Samoobslužné terminály
Počet samoobslužných terminálov sa v okresných mestách pre zvyšujúci sa záujem čoskoro zvýši. Slovenská pošta vstupuje do spolupráce s ďalším prevádzkovateľom samoobslužných zariadení, aby zákazníci mohli využívať viac miest na výdaj a podanie zásielok za rovnakých podmienok.
Pre digitálne orientovaných klientov je k dispozícii mobilná aplikácia Slovenskej pošty, ktorá umožňuje podanie a zaplatenie zásielky online s 20 % zľavou, sledovanie zásielok v reálnom čase, zmenu termínu doručenia či vyhľadanie najbližšej pobočky.
Slovenská pošta tak reaguje na zmenu trendov v zákazníckom správaní, kde dominujú digitálne formy komunikácie a alternatívne poštové body, a zároveň zabezpečuje služby pre starších klientov a ľudí so zníženou mobilitou. Po optimalizácii zostáva spoločnosť s najširšou sieťou kamenných prevádzok a najdostupnejšími službami na Slovensku. Aktuálne informácie o optimalizácii pobočkovej siete sú dostupné na webovej stránke Slovenskej pošty.