Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) zmodernizuje pätnásť elektrických jednotiek na klimatizované takmer za 31,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Ide o vlakové súpravy vyrobené v rokoch 2001 a 2002 a určené pre prevádzku na regionálnych tratiach Tatranských elektrických železníc (TEŽ) vo Vysokých Tatrách.
Tender vyhrali ŽOS Vrútky
Vlaky zmodernizuje spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., s ktorou železničiari už podpísali zmluvu. Vyplýva to z výsledku tendra zverejneného vo Vestníku verejného obstarávania.
ZSSK chce investíciu financovať s využitím peňazí Európskej únie cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.
ZSSK modernizuje reštauračné vozne, pribudnú na trase medzi Košicami a Bratislavou
Vo verejnej súťaži vyhlásenej pred rokom strojári z Vrútok najprv pred elektronickou aukciou navrhli za modernizáciu vlakov cenu 35,85 mil. eur a počas nej ponuku znížili zhruba na 31,5 mil. eur bez DPH.
Taká bola aj predpokladaná hodnota zákazky. Na plnení zákazky sa spolu so ŽOS Vrútky zúčastní švajčiarska spoločnosť Stadler Bussnang AG s podielom subdodávky 45 percent.
Zvolenské opravovne vylúčili
Úspešný uchádzač sa v zmluve zaviazal zmodernizovať vlaky najneskôr do 30. novembra 2023. Odovzdať ich má v Rušňovom depe v Poprade.
V prípade, ak dovtedy niektorú elektrickú jednotku nedodá ako modernizovanú, je povinný vrátiť ju objednávateľovi v pôvodnom stave.
ZSSK vylúčila zo súťaže spoločnosť Železničné opravovne a strojárne, a. s., Zvolen pre nesplnenie podmienky účasti technickej a odbornej spôsobilosti.