Zdĺhavá príprava výstavby diaľnice D1 Turany – Hubová sa predlžuje. Okresný úrad Žilina zastavil konanie v súvislosti s plánovanou stavbou 13,5-kilometrovného úseku s tunelmi Korbeľka a Havran.
Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v konaní žiadala o výnimku z environmentálneho posudzovania vplyvu stavby s tunelovým variantom 2 na podzemné vody.
Slovenská obchodná a priemyselná komora (SOPK) o tom informovala s tým, že Výskumný ústav vodného hospodárstva (VÚVH) v máji označil jej pripomienky za opodstatnené.
Negatívny vplyv na podzemné vody
„Nie je možné vylúčiť významný negatívny vplyv stavby D1 pri V2 predovšetkým na podzemné vody vo vodných útvaroch pod Národným parkom Veľká Fatra,“ citovala stanovisko výskumného ústavu SOPK.
Podľa nej pripadajú do úvahy aj dodatočné opatrenia pri uvedenom tunelovom variante napríklad proti drénovaniu podzemnej vody.
Dokončenie tunela Višňové má nový termín. Je škoda, že sa to neurobilo dobre na prvý raz, tvrdí Lančarič
SOPK sa dlhodobo venuje aj problematike dopravnej infraštruktúry na Slovensku a osobitne na severe Slovenska vzhľadom na existujúce medzinárodné dopravné koridory.
Otvorený list predsedovi vlády
Vzhľadom na nové skutočnosti o posudzovaní vplyvu stavby D1 Turany – Hubová na podzemné vody avizovala zaujať vo štvrtok v Martine svoje stanovisko spolu so zástupcami samospráv v regióne. Zverejnia tiež otvorený list predsedovi vlády, ministrom a poslancom.
Na vodičov čaká na diaľnici D3 pri Čadci mimoriadna uzávierka tunelov
Úsek D1 Turany – Hubová je jediný nevysúťažený a nerozostavaný na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami. Podľa informácií na portáli NDS je v procese prípravy a vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie a dokumentácie stavebného zámeru.
So začiatkom výstavby úseku v závislosti od priebehu prípravy, vyhlásenia a trvania verejného obstarávania na zhotoviteľa predbežne počítali v roku 2025 a s dokončením v roku 2029.