- aktualizované 9. februára, 14:02
Starostovia podtatranských obcí Gánovce, Hozelec, Švábovce a Hôrka spustili petíciu za urýchlenú opravu cesty medzi Popradom a Hôrkou. Ide o cestu prvej triedy.
Katastrofálny stav cesty
Starosta Gánoviec Michal Materný pre agentúru SITA potvrdil, že cesta je v katastrofálnom stave, pričom denne úsekom prejde viac ako 12-tisíc áut. Starostovia chcú petíciou apelovať na kompetentných, aby pristúpili ku generálnej oprave tejto dopravnej tepny. Cesta je podľa starostov už dlhodobo v nevyhovujúcom stave.
Prieťah Tatranskou Lomnicou čaká na svoju rekonštrukciu
„Na základe iniciatívy a sťažností podpísaných občanov obcí Hozelec, Švábovce, Hôrka a Gánovce a blízkeho okolia či dotknutých obcí vypisujeme petíciu, ktorou poukazujeme na havarijný stav cesty č. I/18 v úseku Poprad – Hôra v rozsahu približne päť kilometrov,“ uvádza sa v petícii zverejnenej aj na internete.
Komplexná oprava neprebehla od 90. rokov
Podľa starostov nebola komplexná oprava vozovky v danom úseku zrealizovaná od 90. rokov minulého storočia. V tejto súvislosti poukazujú aj na pravidelné poškodzovanie motorových vozidiel.
Vo Vysokých Tatrách sa odľahčí individuálna doprava, verejná bude posilnená železničnou a autobusovou
„Z roka na rok je to horšie, zvlášť v našom prípade, pretože ide o jedinú prístupovú cestu do obce, na ktorú sa potom napája ešte cesta tretej triedy, ktorá bola pred pár rokmi zrekonštruovaná,“ doplnil starosta Gánoviec. Spomínaný úsek pritom niektorí ľudia využívajú namiesto diaľnice aj na presun do Spišskej Novej Vsi, Levoče či ďalej v smere na Prešov.
„Ide o veľkú dopravnú tepnu, ak by bola náhodou odstavená diaľnica, znamenalo by to oveľa väčšiu zátaž,“ dodal Materný.
Správa ciest pristúpi k oprave
Slovenská správa ciest pristúpi k celkovej úprave daného úseku cesty v treťom kvartáli tohto roka. Agentúru SITA informovala jej hovorkyňa Jana Lukáčová.
Situácia na slovenských železniciach je pre nedostatok zamestnancov kritická, na západe hrozí výrazné meškanie vlakov
„Výtlky sa na ceste objavujú hlavne pri častých teplotných zmenách. Operatívne podľa možností výkonov zimnej údržby ciest a podľa klimatických podmienok nedostatky priebežne odstraňujeme spôsobom, ktorý je vhodný pre toto ročné obdobie,“ dodala.