Jedným z nich je aj zachovanie súbežných obslužných komunikácií, ktoré môžu nahradiť kolektory, čiže súbežné cesty.
Dnešná diskusia o riešení križovatky Triblavina a výstavbe diaľnice D1 ukázala, ktoré riešenia sú pre obyvateľov dotknutých obcí a ich zástupcov možné. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Lucia Forman, jej záverom je možnosť prebudovania dočasných obslužných komunikácií, ktoré vzniknú pri rekonštrukcii diaľnice D1, na funkčné súbežné komunikácie, takzvané kolektory.
Podľa predsedu BSK Pavla Freša nikto nespochybnil to, že riešenie s kolektormi, teda so súbežnými komunikáciami, čo je prakticky to isté riešenie, aké je na Einsteinovej ulici v Petržalke, je dobré.
„To znamená, že som nepočul ani jeden argument, ktorý by hovoril, že riešenie s kolektormi nie je potrebné, alebo že je dokonca technicky zlé. Dobrá správa je aj to, že pri výstavbe rozšírenia diaľnice, ktoré bude sprevádzať jej zvýšenie o pol metra, aby sa tam mohol urobiť podjazd s diaľnicou D4, bude nutné urobiť dopravnú obsluhu toho územia. Práve to by sa mohlo urobiť obslužnými komunikáciami, ktoré by sa neskôr na tie samotné kolektory zmenili. Inými slovami, ak už sa budú dávať peniaze do obchádzok alebo náhradných dopravných riešení, tak by sa mali dať priamo do vzniku kolektorov,“ povedal Frešo.
Na odbornej diskusii sa okrem zástupcov dotknutých obcí zúčastnil aj generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Valent.