Pokračujúca rekonštrukcia Cesty slobody vo Vysokých Tatrách prinesie dopravné obmedzenia pre vodičov aj počas letnej sezóny. Doprava tam bude riadená viacerými semaformi a dopravnými značeniami. Informoval o tom v utorok riaditeľ Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Marcel Horváth počas tlačovej konferencie vo Vysokých Tatrách na Mestskom úrade v Starom Smokovci.
Realizácia projektu
Podľa jeho slov by 80 percent prác na 43-kilometrovom úseku malo byť ukončených ešte v tomto roku. S prácami na ceste II/537 spájajúcej časti Vysokých Tatier, od Podbanského po Tatranskú Kotlinu, začali ešte vlani v júni. Ide na ne približne 42 miliónov eur. V tomto roku sa už rekonštrukcie realizujú na všetkých šiestich úsekoch.
Začala sa rekonštrukcia cesty z Banskej Bystrice cez horský priechod Donovaly, motoristov čakajú obmedzenia
„V úsekoch frézujú vozovku, na ceste aj pri mostoch vymieňajú podložie, kladú siete, mikrokoberec, asfaltové vrstvy, čistia priekopy a spúšťajú sa samotné rekonštrukcie mostov aj výstavba oporných múrov,“ konkretizoval predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Milan Majerský.
Obmedzenie na cestách
Ako ďalej vysvetlil riaditeľ Správy a údržby ciest PSK, doprava bude počas realizácie projektu na všetkých úsekoch obmedzená do jedného jazdného pruhu. „Doprava by nemala utrpieť, aj keď bude regulovaná. Zatiaľ nevieme definitívny počet semaforov, ktoré budú na ceste rozmiestnené,“ povedal.
Blíži sa pravidelná jarná údržba diaľničných tunelov, ako prvé sú na rade Sitina a Šibeník
Primátor mesta Vysoké Tatry Jozef Štefaňák však odporúča verejnosti v snahe predísť zápcham používať predovšetkým hromadnú dopravu a električky.
Záchytné parkovisko
„Budeme otvárať záchytné parkovisko v Eurocampe, odkiaľ bude jazdiť kyvadlová doprava. Ideme dočasne urobiť parkovisko asi pre sto áut medzi Štrbským a Popradským plesom na jednosmernej ceste,“ vysvetlil.
Dodal, že parkovanie na Bielej vode, ani na Ceste slobody pod Štrbským Plesom totiž nebude možné. Mesto bude situáciu podľa jeho slov monitorovať a ak to bude potrebné, prijme ďalšie potrebné opatrenia.
Projekt financuje Prešovský samosprávny kraj z Európskych štrukturálnych fondov. Práce sa týkajú úsekov Podbanské – Pavúčia dolina, Tatranské Matliare – križovatka s cestou I/66, Pavúčia dolina – križovatka s cestou II/538, križovatka s cestou II/538 – Batizovský potok, Batizovský potok – Starý Smokovec a Starý Smokovec – Tatranské Matliare. Ďalšou časťou sú práce na mostoch a oporných múroch. Cieľom je zlepšenie stavebno-technického stavu cestnej siete s dopadom na zlepšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Rekonštrukcia zahŕňa okrem úpravy vozovky aj opravu 26 mostov, vybudovanie štyroch odpočívadiel, jednej poloestakády, oporných a zárubných múrov.