Presun hlavnej železničnej stanice z Bratislavy považuje KDH za nerealistický a megalomanský projekt. Strana tak reaguje na avizované zámery ministerstva dopravy s hlavnou železničnou stanicou v Bratislave.
Technická absurdita
„Namiesto riešenia kapacitných problémov a modernizácie existujúcej stanice navrhuje minister dopravy Jozef Ráž projekt novej hlavnej stanice v Stupave, čo je technicky nerealistické a finančne neúnosné,“ upozorňuje KDH.
Podľa predsedu poslaneckého klubu KDH Igora Janckulíka by bol navyše tento zámer v rozpore s princípmi Memoranda o spolupráci medzi štátom, Železnicami SR (ŽSR) a mestom Bratislava.
Zodpovednosť za tragédiu na železničnom priecestí pri Nových Zámkoch nikto neprevzal, na Slovensku to stále nie je bežné (foto)
„Takisto by išlo o technickú absurditu, kde vzdialenosť 15 kilometrov medzi novou hlavnou stanicou a centrom mesta by z Bratislavy robilo európsky unikát a znamenalo nepraktický presun pre cestujúcich,” varuje Janckulík.
Financovanie z eurofondov je nereálne
Náklady na projekt v Stupave podľa neho nedokáže ministerstvo ani odhadnúť, čím by sa stal precedensom pre plytvanie verejných zdrojov.
„Nehovoriac o tom, že financovanie novej hlavnej stanice z eurofondov je nereálne, keďže výstavba staničných budov nie je v tomto programovom období EÚ povolená,“ zdôraznil.
Návrhy KDH
Namiesto budovania novej stanice KDH navrhuje efektívnejšie riešenia v rámci existujúcej, ako napríklad predĺženie nástupíšť, zefektívnenie radenia vlakov a odstránenie oblúku.
ZSSK v letnej sezóne opäť prevádzkuje výletné vlaky, ktoré jazdia vo viacerých regiónoch
„Tieto riešenia sú reálnejšie, financovateľné a priniesli by rýchlejšie zlepšenie dopravnej situácie. Sme presvedčení, že by išlo o prospešnejšie riešenie pre mesto a celý región ako nereálny a nerealizovateľný projekt v Stupave. Žiadame ministra Ráža o zodpovedné a transparentné riešenie dopravnej situácie v bratislavskom dopravnom uzle s ohľadom na reálne potreby a možnosti štátu,” doplnil Janckulík.