Cieľom parkovacej politiky v Trnave je podľa opozičného poslanca Branislava Baroša len vyťahovanie peňazí z peňaženiek Trnavčanov. Pri schvaľovaní nového všeobecne záväzného nariadenia o parkovaní navrhol päť zmien, ktoré však nezískali podporu poslancov.
Jednou z nich bolo spoplatnenie parkovania v rezidentských zónach len od 16:00 do 8:00. Trnavčania podľa poslanca Baroša z poslaneckého klubu Trnava pre každého potrebujú mať parkovacie miesta chránené predovšetkým v tomto čase.
Dostupné parkovanie pre pracujúcich v Trnave
„V inom čase tieto miesta bývajú prázdne a Trnava ich môže poskytnúť pracujúcim v Trnave a tým ľuďom, ktorí si prídu do Trnavy riešiť svoje záležitosti v rôznych inštitúciách, ktoré sa tu nachádzajú,“ povedal Branislav Baroš na piatkovej tlačovej besede opozičných poslaneckých klubov Trnava pre každého a Trnava nás spája. V súčasnosti je rezidentské parkovanie v zónach s rodinnými domami spoplatnené od 8:00 do 18:00 a v zónach s bytovými domami nonstop.
Spoplatnenie parkovania v Trnave zaplnilo parkoviská pred obchodmi reťazcov, tie o situácii rokujú s primátorom
Mestské zastupiteľstvo v Trnave schválilo v utorok nové nariadenie o parkovaní, ktoré nadobudne účinnosť 2. septembra. Parkovanie bude jednoduchšie, parkovacích zón bude výrazne menej a niektoré časti mesta nebudú zaradené do žiadnej z rezidentských zón, za parkovanie sa tam teda platiť nebude.
Systém parkovania v Trnave bude jednoduchší, platených zón bude menej a pribudne aj nový benefit
V súčasnosti platné nariadenie ráta so spoplatnením celého mesta, k čomu už nedôjde. V doterajších rezidentských zónach sa situácia s voľnými parkovacími miestami zlepšila, autá sa však presúvajú do nespoplatnených zón a na parkoviská obchodných reťazcov.
Problematika parkovania na Hlinách
Poslanec Branislav Baroš neobišiel ani problematiku parkovania na sídlisku Na hlinách, kde plánuje radnica výstavbu parkovacieho domu s kapacitou 305 miest. Nepozdáva sa mu predpokladaná cena 10 – 11 miliónov eur, ktorú prezentuje vedenie mesta.
Napriek tomu vyčlenenie peňazí pre túto investíciu podporí. Zatiaľ však nie je jasné, koľko peňazí pôjde na parkovací dom z mestského rozpočtu. Primátor Peter Bročka v stredu informoval o tom, že sa na financovaní budú musieť podieľať aj budúci užívatelia parkovacieho domu. Akou čiastkou, to zatiaľ nebolo určené.
Rezidentské parkovanie ide od 8. apríla do ďalšej časti Trnavy, aj na sídlisko Na hlinách
Ďalší opozičný poslanec Rastislav Mráz (poslanecký klub Trnava nás spája) v súvislosti s parkovacím domom Na hlinách pripomenul, že pred desiatimi rokmi možný súkromný investor hovoril o investícii 2,5 milióna eur, pred štyrmi rokmi vedenie mesta o cene na úrovni 3,5 milióna eur, po štyroch rokoch je to 11 miliónov.
Poslanecké kluby Trnava pre každého a Trnava nás spája majú v mestskom zastupiteľstva spolu len šesť poslancov. Jasnú väčšinu má poslanecký klub Za lepšiu Trnavu, ktorý stojí za primátorom Bročkom.