Dramatické semifinálové hlasovanie o názve šiesteho bratislavského mosta cez Dunaj sa skončilo vyradením jedného z názvov.
Falošné zahraničné účty
Ministerstvo dopravy sa rozhodlo vyradiť z ankety Španielsky most, ktorý získal tisíce hlasov z falošných zahraničných účtov. Hlasovanie v dueli medzi Španielskym a Lužným mostom sa síce skončilo na percentá nerozhodne, názov Španielsky most však získal o niečo viac hlasov.
„Ako ste nás viacerí správne upozornili, objavili sa hlasy z falošných účtov. Keďže ich počet v prípade Španielskeho mosta prevyšoval rozdiel v počte hlasov v tomto dueli, sme nútení Španielsky most z ankety vyradiť a ďalej postupuje Lužný most,“ uviedol pre Webnoviny Odbor komunikácie rezortu dopravy.
Lužný či Jarovský?
Druhý semifinálový duel vyhral Jarovský most (55 % hlasov) nad Mostom M.R. Štefánika (45 % hlasov). Veľké finále sa uskutoční tento týždeň medzi Jarovským a Lužným mostom.
„Celý postup konzultujeme aj so spoločnosťou Facebook. Vo finálovom dueli, ktorý sa začína dnes a potrvá sedem dní, sa teda stretnú Jarovský most a Lužný most,“ uviedol Odbor komunikácie.
Hlasovať je možné na facebookovej stránke ministra dopravy Andreja Doležala. Minister už priznal, že snahy ovplyvniť hlasovanie podozrivými účtami zo Španielska sa potvrdili. „Aby sme udržali férový charakter ankety, obmedzili sme možnosť hlasovať iba na územie Slovenska,“ napísal na FB.
Most stavia španielska firma
Na nezrovnalosti v hlasovaní upozornil aj aktivista Ivor Švihran. Za Španielsky most podľa neho hlasovali až tisícky falošných účtov. Hlasovanie údajne organizovala spoločnosť Ferrovial, ktorá nový most stavia.
Už šiesty most v Bratislave
Bratislava by už budúci rok mala mať v poradí šiesty most cez Dunaj. Bude súčasťou diaľničného obchvatu okolo hlavného mesta.
Nový most bude prepájať dve veľké časti takzvaného Dunajského súmostia – hlavný most a východné predmostie na rozostavanom úseku diaľnice D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka, sever.
Súčasťou Dunajského súmostia je tzv. západné predmostie (dĺžka 785 metrov) nad Jaroveckým ramenom, hlavný most cez kajakársku dráhu (470 metrov), hlavný most ponad Dunaj (430 metrov) a tzv. východné predmostie (1 250 metrov), ktoré premosťuje aj Biskupické rameno.