Nový zákon pripravilo Ministerstvo dopravy SR na čele s Andrejom Doležalom, vláda Eduarda Hegera (Demokrati) ho schválila v apríli a NR SR v júni tohto roka.
Ministerstvo dopravy SR preverí zákazku svojej rozpočtovej organizácie Slovenská správa ciest (SSC) na bezpečnostný audit ciest I. triedy za 5,7 milióna eur vrátane DPH.
Doležal si myslí, že ako tím obstáli a tvrdí, že D1 medzi Bratislavou a Košicami nie je stále dokončená aj preto, že pomyselné kormidlo bolo v minulosti príliš často otáčané bez kontinuity.
V Bratislavskom kraji pribudlo za 10 rokov viac ako 100-tisíc obyvateľov a trendom modernej osobnej dopravy je podľa župana Drobu prepájanie rôznych dopravných módov v rámci integrovaného dopravného systému.
Najvyšší kontrolný úrad odporučil parlamentnému hospodárskemu výboru zadať ministerstvu dopravy „povinnosť“ do leta jasne opísať, ako má mýto na Slovensku pokračovať.
Vôbec nie je isté, či sa opäť nebude meniť koncepcia a či štát nájde dostatok zdrojov na dofinancovanie chýbajúcich úsekov diaľnice D3, myslí si predseda organizácie Stanislav Kučírek.
Podľa žilinskej županky Eriky Jurinovej bolo najväčšou chybou, že sa v minulosti vnímala diaľnica D3 ako regionálny problém. Poliaci idú naopak podľa harmonogramu.