Aliancia cestnej pomoci a Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) zaslali Ministerstvu dopravy SR výzvu na okamžité riešenie problémov v cestnej doprave a v odťahovacích službách. Podľa nich medzi najväčšie problémy v cestnej nákladnej doprave patria výber mýta, kde štátu od roku 2010 uniklo 1,3 mld. eur.
„Doteraz ste nezmenili výber mýta, ktoré malo mať už dávno Ministerstvo dopravy SR z ND vyriešené a stále nám uteká nezmyselne 38 % pre súkromnú spoločnosť. Každý týždeň ukončí nejaká dopravná spoločnosť svoju činnosť, lebo nevieme konkurovať hlavne Ukrajincom a Poliakom,“ píšu UNAS a aliancia.
Zvýšenie mýta aj poistení
Podľa nich každá veľká kamiónová firma je registrovaná mimo SR a v inom štáte platia dane. Sťažujú sa aj na to, že od 1. júla 2025 mýto ide o 40 % hore a spoločnosti majú veľkú záťaž spotrebnej dane za pohonné hmoty.
Nadácia Zastavme korupciu a autodopravcovia vyzývajú vládu na škrty pri predraženom mýte, kritizujú nevýhodnú zmluvu so SkyTollom (foto)
„Transakčná daň nás značne zaťaží. Sľúbili ste zníženie cestnej dane a doteraz sa nič neudialo,“ apelujú UNAS a aliancia. Medzi ďalšie problémy patria zvyšujúce sa poistky na PZP a havarijné poistenie.
Jediní v EÚ
V oblasti odťahovej služby absentuje vlastný zákon a ministerstvo dopravy doteraz neimplementovalo do slovenských zákonov európske predpisy pre odťahové služby. Osvedčenie – vydanie živnosti na výkon odťahovej služby nemajú niektoré spoločnosti.
Slovensko musí byť opäť extra, kladieme si otázku, komu toto vyhovuje? Pýtajú sa autodopravcovia
„MD neochraňuje SR odťahovky pred zahraničnými spoločnosťami, ktoré si chodia na naše územie pracovať. Sme jediní v EÚ, kde si to nechránime,“ píše Aliancia cestnej pomoci. Sťažuje sa aj na zvýšenie ceny diaľničných známok do 3,5 tony.