Most na ceste prvej triedy I/66 pri Tatranskej Kotline vo Vysokých Tatrách i priľahlý úsek čaká oprava. Samotný most je vo veľmi zlom stavebno-technickom stave.
Vozovka potrebuje rekonštrukciu, zároveň ju plánujú rozšíriť. Slovenská správa ciest (SSC) už hľadá dodávateľa stavebných prác, ich predpokladaná hodnota je viac ako 1,4 milióna eur. Vyplýva to z oznámenia vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie, podľa ktorého by práce mali trvať 270 dní.
Významná komunikácia
Spomínaný úsek cesty sa nachádza medzi obcou Ždiar a Tatranskou Kotlinou. „Napriek tomu, že po ceste nie je v tomto úseku vedený tranzit, ide o významnú komunikáciu, ktorú využívajú turisti a návštevníci Vysokých Tatier, pričom zabezpečuje priame spojenie s Poľskou republikou. Zároveň ide o dôležitý komunikačný koridor medzi juhom a severom Slovenska, nakoľko cesta spája hraničné priechody Šahy a Lysá Poľana,“ uvádza sa v sprievodnej správe k projektu.

Most v obci Ploské je zrekonštruovaný, práce sa podarilo dokončiť o mesiac skôr
Betónový most M2480 bol postavený v roku 1937, premosťuje občasný horský potok, ktorý vyteká z Čiernej doliny v Belianskych Tatrách. Od havarijného stavu ho delí iba jeden stupeň, z toho dôvodu chce SSC pristúpiť k jeho komplexnej rekonštrukcii v čo najkratšom čase.
„V prípade, ak by sa mostný objekt dostal do havarijného stavu, mal by tento stav nepriaznivý vplyv na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky na tejto významnej nadregionálnej komunikácii,“ píše sa vo zverejnenom dokumente vo vestníku. V rámci prác je preto plánované vybúranie poškodených častí mosta, ktoré nahradia nové konštrukcie. Zároveň takto zvýšia únosnosť i životnosť mosta, ktorý je dlhý 11 metrov.
Nespevnená cykloturistická trasa
Cesta vedie v danom úseku úpätím svahu, územie okolo nej má horský charakter a je zalesnené. Paralelne s ňou vedie cyklochodník, ide o nespevnenú cykloturistickú trasu. Rekonštruovať plánujú 230 metrov cesty.

Cestári otvoria nový most ponad rieku Revúca, prispeje k plynulosti dopravy medzi Ružomberkom a Donovalmi
„Keďže je šírka komunikácie, vozovky, iba 6,78 metra a komunikácia nemá riadne krajnice, dochádza vplyvom dopravy a poveternostných vplyvov k poškodzovaniu vozovky, postupnému upadaniu okrajov komunikácie, jej lokálnemu zosuvu, čo je viditeľné napríklad na deformáciách zvodidiel,“ opisuje problém SSC v zámere predloženom na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA). Poukazuje aj na nedostatočne únosné podložie a odvodnenie. Cestu tak rozšíria, práce sa budú týkať aj spomínaných krajníc a odvodnenia, pribudnú tiež nové bezpečnostné zariadenia.

