Ministerstvo dopravy nastaví spoplatnenie ciest neskôr, návrh prevezme eurosmernicu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mýto
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Európska smernica o poplatkoch za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami umožňuje zásadnú reguláciu pravidiel v spoplatňovaní pozemných komunikácií v Európskej únii.

    Legislatívny návrh

    Bude mať vplyv na bežných motoristov, nákladných a autobusových dopravcov. Podľa Ministerstva dopravy SR pre možné dôsledky týchto zmien je potrebné nastaviť systém spoplatnenia na Slovensku.

    „Nesprávne nastavenie mýtnych sadzieb by znevýhodnilo našu krajinu v ekonomickom a dopravnom modeli ako tranzitnú trasu v rámci krajín stredoeurópskeho priestoru,“ tvrdí ministerstvo.

    Vyplýva to z návrhu na zrušenie a zmenu termínov niektorých úloh z uznesení vlády, ktorý v utorok schválil kabinet.

    Ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) ako správcom výberu mýta zatiaľ nedospelo k finálnym relevantným výstupom tak, aby mohlo skompletizovať legislatívny návrh, ktorý zabezpečí prevzatie eurosmernice.

    Nastavenie udržateľnej stratégie

    Ministerstvo navrhlo zmeniť termín na predloženie tohto návrhu z 1. októbra tohto roka do 31. januára 2024, smernica by mala byť v SR účinná k 1. aprílu budúceho roka.

    Rezort dopravy tiež navrhol predĺžiť termín na nastavenie udržateľnej stratégie poplatkov za železničnú dopravnú cestu do 30. septembra 2024. Bývalá úradnícka vláda Ľudovíta Ódora ako jedno z konsolidačných opatrení navrhla zníženie zliav pre železničných nákladných dopravcov o 50 % oproti aktuálnej podpore.

    Ministerstvo chce vzhľadom na návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2024 – 2026 najprv zanalyzovať navrhované konsolidačné opatrenie. Až následne vypracuje udržateľnú stratégiu poplatkov za prístup k železničnej infraštruktúre, ktorá bude reflektovať na výšku limitov výdavkov ministerstva pre aktuálny rozpočtový rok.

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Viac k osobe Ľudovít Ódor
    Firmy a inštitúcie EU Európska úniaMinisterstvo dopravy SRNDS Národná diaľničná spoločnosť