Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) sa absolútne stotožňuje s návrhmi Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) na zlepšenie železničnej trate Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Zdôvodnil to najmä chýbajúcou miliardou eur na modernizáciu tejto regionálnej trate.
Zámer Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu takmer stokilometrovej trate je podľa ministra dopravy správny, lebo to považujú za potrebné. Tvrdí pritom, že pohľadu ÚHP a ministerstva financií na prijatie úsporných opatrení sa nedá nič vyčítať.
Odstránia úzke miesta na trati
„Poďme spraviť opatrenia rádovo v hodnote 18 miliónov eur, aby sme odstránili tzv. úzke miesta na tejto trati. Poďme sa baviť o zdvojkoľajnení po Kvetoslavov, prípadne výhľadovo po Dunajskú Stredu,“ povedal vo štvrtok na sociálnej sieti Doležal.
Zároveň uviedol, že sú väčšie problémy ako zdvojkoľajňovať celú trať do Komárna, čo je podľa neho ťažko obhájiteľné.
Doležal dal prednosť modernizácii železnice medzi Leopoldovom a Nitrou, rozhodnutie odôvodnil lepšou návratnosťou investície (video)
„Elektrifikácia dáva zmysel až na celý úsek Bratislava – Komárno,“ upozornil minister s tým, že ak by elektrifikácia trate bola iba po Dunajskú Stredu, bolo by potrebné prepriahať rušne.
Odstránenie úzkych miest by podľa šéfa rezortu dopravy zvýšilo kapacitu trate, pričom kritický úsek je po Kvetoslavov. „Tam máme aj zelenú od ÚHP, aby sme pokračovali v príprave projektu na zdvojkoľajnenie,“ poznamenal Doležal.
Výber dopravcov pokračuje
Výber osobného vlakového dopravcu na trati Bratislava – Komárno cez priame zadanie pokračuje, ministerstvo dopravy na žiadosť dvoch záujemcov predĺžilo lehotu na predkladanie ponúk.
„Koncom júna, alebo začiatkom júla otvárame obálky na túto trať. Máme sedem relevantných uchádzačov, ktorí chcú predložiť ponuku. Na rozdiel od minulosti, kedy nikto v súťaži ponuku nepredložil. Robili sme to poriadne formou dialógu aj s potenciálnymi uchádzačmi,“ priblížil Doležal.