Mesto Trnava zabezpečí projekt južného obchvatu, prevezme na seba úlohu Slovenskej správy ciest

Primátor Bročka takýto krok v minulosti vysvetľoval tak, že ak sa chce Trnava obchvatu dožiť, musí si ho naprojektovať za vlastné peniaze.
Južný obchvat, Trnava

Mesto Trnava zabezpečí aktualizáciu dokumentácie pre výstavbu južného obchvatu. Trnava tak na seba prevzala úlohu Slovenskej správy ciest, ktorá by mala obchvat aj stavať.

Za projektovú dokumentáciu zaplatí z rozpočtu mesta 539 tisíc eur, jej dodávateľom bude spoločnosť SHP SK z Bratislavy. Primátor Peter Bročka takýto krok v minulosti vysvetľoval tak, že ak sa chce Trnava obchvatu dožiť, musí si ho naprojektovať za vlastné peniaze.

Prevzatie zodpovednosti

Trnava si podľa Martiny Beňákovej z Mestského úradu v Trnave objednala spracovanie kompletnej dokumentácie posudzovanie vplyvov na životné prostredie, hlukových a dopravných štúdií, archeologického výskumu a ďalších odborných podkladov až po vydanie stavebného povolenia.

Naším cieľom je, aby Trnava nezostávala v pasívnej roli čakateľa. Tam, kde vidíme príležitosť urýchliť procesy, preberáme zodpovednosť za štát aj kraj. Ako jediné mesto na Slovensku sme iniciatívne prebrali prípravu projektových dokumentácií za celkovo tri dopravné stavby štátneho resp. regionálneho významu,“ uviedol primátor Peter Bročka.

Obchvat je naplánovaný dlhé roky

Predpokladaný začiatok výstavby obchvatu je aktuálne určený na rok 2030. Kým dokumentáciu mesto financuje zo svojho rozpočtu, samotnú výstavbu má následne zabezpečiť štát.

Južný obchvat Trnavy s dĺžkou zhruba tri kilometre medzi cestami I/61 a I/51 je naplánovaný dlhé roky, termínov na jeho výstavbu bolo v minulosti prezentovaných už niekoľko. Téma obchvatu ožíva vždy hlavne v čase pred komunálnymi voľbami. Prvé územné rozhodnutie bolo vydané ešte v roku 2009.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Odbremenenie dopravného zaťaženia

Južný obchvat je v Trnave jednou z kľúčových dopravných infraštruktúr, ktorých cieľom je odbremeniť vnútromestské dopravné zaťaženie.

Nová komunikácia s dĺžkou takmer tri kilometre zásadne prispeje k zníženiu tranzitnej dopravy, ktorá v súčasnosti prechádza cez sídlisko Linčianska, Tamaškovičovu ulicu, Ulicu 9. mája a Bratislavskú. Okrem toho zlepší dopravnú dostupnosť mestskej časti Modranka a vytvorí bezpečnejšie a zdravšie prostredie pre obyvateľov.

Ďalšie významné dopravné zámery

Trnava podľa Martiny Beňákovej rovnako aktívne postupuje aj pri ďalších významných dopravných zámeroch, ktoré by za iných okolností riešil štát alebo Trnavský samosprávny kraj.

Ide najmä o severozápadné dopravné prepojenie medzi cestami I/51 a II/504 a tiež o tzv. západný obchvat, ktorý by mal viesť od Medzihája až po cestu I/61. Cieľom samosprávy je zabezpečiť, aby sa všetky dopravné projekty pripravovali v reálnych časových horizontoch a neviazli na dlhodobých prieťahoch.

Viac k osobe: Peter Bročka
Firmy a inštitúcie: SSC Slovenská správa ciestTTSK Trnavský samosprávny kraj (VÚC)

Ďalšie k téme